Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Literka S w oznaczeniu modelu zazwyczaj sugeruje sportowe cechy auta. Nie inaczej jest w przypadku Audi. Model SQ5 to najbardziej sportowa wersja samochodu serii Q5, bardziej niż kiedykolwiek ucieleśnia pełną emocji koncepcję praktycznego, przeznaczonego do codziennego użytku SUV-a wypełnionego najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Jego turbodoładowany silnik 3.0 TFSI charakteryzuje się świetnymi osiągami i znacznie podwyższoną wydajnością.

Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności skokowej 2995 cm3. Jednostka napędowa wytwarza moc 260 kW (354 KM). Turbodoładowany, aluminiowy motor, już przy 1370 obrotach na minutę generuje moment obrotowy 500 Nm - stały aż do 4500 obrotów na minutę. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – wynosi 250 km/h. Zgodnie z normami zużycia paliwa cyklu NEDC, nowe Audi SQ5 3.0 TFSI spala 8,3 l benzyny na 100 km, emitując 189 g CO2 na km.

Już na pierwszy rzut oka, wiele detali podkreśla ambicje nowego Audi SQ5. Sportowe, wyraziste zderzaki z przodu i z tyłu uzupełniono o charakterystyczne dla modeli typu S wloty powietrza o mocno zarysowanych konturach oraz o dyfuzor z grillem o strukturze plastra miodu. Typowa dla modeli S kratownica osłony chłodnicy Singleframe ma podwójne aluminiowe żebra i kontrastowe elementy w matowym kolorze szary Twilight. Osadzone na czerwonym rombie logo S zdobi karoserię w kilku miejscach.

Utrzymane standardowo w ciemnych odcieniach wnętrze, wita kierowcę i pasażera podświetlonymi listwami progowymi z umieszczonymi na nich ekskluzywnymi logotypami S. Kontrastowe szwy skórzanej kierownicy i sportowych foteli, tworzą atmosferę dynamicznej elegancji. Fotele sportowe S, obite kombinacją tkaniny Alcantara i skóry, zastąpić można fotelami ze skóry Feinnappa ze stebnowaniem stylizowanym na romby i z funkcją pneumatycznego masażu. Dekoracyjne aplikacje ze szczotkowanego aluminium są dostępne standardowo, a różne aplikacje z drewna i z karbonu – na życzenie.