Auto w Pracy

Slideshow Image

 

„Suzuki Next 100” to plan przyjęty w 2015 roku przez Suzuki Motor Corporation który określa działania, jakie mają zostać podjęte w okresie dzielącym firmę od setnego jubileuszu w 2020 roku. W tych pięciu latach firma skoncentruje swoje działania na rozwoju oferty samochodów, począwszy od segmentu mini po segment C, a także modeli typu SUV, aby w ciągu 5 lat Suzuki zamierza wprowadzić aż 20 nowych modeli samochodów. Celem jest zwiększenie sprzedaży do 3,4 miliona sztuk w 2020 roku z poziomu 2,87 miliona sztuk, osiągniętego w 2014 roku.

Suzuki Motor Poland doskonale wpisuje się w tą strategię, osiągając w w 2016 roku  wzrost sprzedaży o blisko 15%, czego wynikiem była rejestracja 7695 nowych samochodów tej marki.  

Suzuki stale poszerza i modernizuje swoją ofertę. W 2016 roku do gamy tej japońskiej marki dołączyły aż trzy nowe modele: miejskie Baleno, nowy crossover SX4 S-CROSS, a w grudniu kompaktowy SUV – Ignis. W ubiegłym roku najpopularniejszym modelem okazała się Vitara, której sprzedaż stanowi aż 38% całkowitej sprzedaży Suzuki w 2016 roku. Bardzo zbliżone wyniki sprzedaży modeli SX4 S-CROSS i Baleno (odpowiednio 20,6% i 20,9%) plasują je na drugim miejscu ex aequo.