Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Stylistyka nowej generacji Audi A5 Coupe  idzie  w parze z dopracowaną aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza cw 0,25, pozwala Audi A5 Coupé plasować się na czele całego segmentu pod względem aerodynamiki.

Wyważone proporcje z długą maską silnika, zwiększonym rozstawem osi i krótkimi zwisami, podkreślają sportowego ducha nowego A5 Coupé. Plastycznie uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu, również w nocy podkreślają zaawansowaną technikę Audi. 

Na początek, nowe Audi A5 Coupé będzie wyposażane w jeden z pięciu silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). Pomimo wzrostu mocy, spalanie ma być znacząco niższe.
Interesująco zapowiada się wersja Audi S5 Coupe   z jednostką  napędową  3.0 TFS. Turbodoładowany silnik V6  z pojemności skokowej 2995 cm3  generuje  moc 260 kW (354 KM). Sprint od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Średnie spalanie powinno wynosić 7,3 litra na 100 km.

Do każdego silnika nowego Audi A5 Coupé dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic występuje w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła. Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 210 kW (286 KM) oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę
i precyzję prowadzenia.

Po raz pierwszy można wybrać nowy, stały napęd na cztery koła quattro z techniką ultra. Montowany jest w połączeniu z czterocylindrową jednostką TFSI i z silnikami TDI z manualną skrzynią biegów.

Zwiększone wymiary i wydłużony rozstaw osi przekładają się na wielkość wnętrza pojazdu. Pozioma architektura tablicy rozdzielczej i długie, poziome pasmo nawiewów, dają poczucie dużej przestrzeni. Jak przystało na model premium, jakość materiałów wykończenia wnętrza nie budzi zastrzeżeń.   Bagażnik ma pojemność 465 litrów, czyli o dziesięć litrów więcej niż u poprzednika. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni
w bagażniku można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.

Nowe Audi A5 Coupé w salonach sprzedaży pojawi się jesienią 2016. W porównaniu
z poprzednim modelem, jego seryjne wyposażenie jest o wiele bogatsze. Obejmuje m. in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy w dzień i diodowe światła tylne, diodowe oświetlenie wnętrza, Audi MMI Radio plus z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej siedmiu cali, Bluetooth i funkcję ładowania przez wejście USB, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i z manetkami), system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz funkcję ostrzegania i hamowania awaryjnego Audi pre sense city.