Auto w Pracy

Slideshow Image

Dzisiaj rozpoczął pracę Parlamentarny Zespół ds. Obrony Kierowców. Jest to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla kierowców, ale dla wszystkich mieszkańców Polski. Współczesny świat to układ naczyń połączonych i nie da się uciec przed tym co się dzieje, nawet jeśli wydaje się nam, że to nas nie dotyczy.

Urząd Miasta Warszawy opublikował nowe wytyczne dotyczące Strefy Czystego Transportu. Strefa będzie dwa razy większa, a mieszkańcy dostaną trochę więcej czasu na dostosowanie się do tego, czego podobno tak pragną. Przynajmniej takie wnioski z konsultacji wyciągnął Urząd Miasta.

Jakbym sam nie brał w tym udziału, to może bym uwierzył, chociaż pewnie także nie. W takim razie zacznijmy od początku. Najpierw były badania sondażowe na reprezentatywnej grupie społecznej, liczącej aż 512 osób. Jak na dwumilionowe miasto to faktycznie reprezentatywna grupa.

Staram się nie odnosić do innych artykułów, ale tym razem nie wytrzymałem. Artykuł „Co się stało z Marszałkowską?...” na stronie warszawa.naszemiasto.pl, całkowicie rozjeżdża się z moją oceną tego przykrego zjawiska.

Analiza przyczyn, które powodują, że miasto pustoszeje poraża. Jednym z podstawowych powodów tego stanu rzeczy według „miejskiego eksperta” jest niedostatecznie wprowadzona polityka zrównoważonego rozwoju. „Samorząd musi też prowadzić zrównoważoną politykę transportową i dbać o przestrzeń publiczną. Potrzeba nam naziemnych przejść dla pieszych, a nie miejskich autostrad z przejściami po schodach, które są koszmarne dla starzejącej się ludności dzielnicy. Wszystkie badania pokazują, że miejsca przyjazne pieszym dodatkowo napędzają przedsiębiorcom klientelę. Wiedzą to centra handlowe, gdzie spacerujemy przecież pieszo - zauważa Drozda.”

 

 

 

SCT - Strefa Czystego Transportu                                SPPN - Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego