Dzisiaj rozpoczął pracę Parlamentarny Zespół ds. Obrony Kierowców. Jest to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla kierowców, ale dla wszystkich mieszkańców Polski. Współczesny świat to układ naczyń połączonych i nie da się uciec przed tym co się dzieje, nawet jeśli wydaje się nam, że to nas nie dotyczy.
Początki są trudne, ale nie tym razem. Pierwsze spotkanie poświęciliśmy Strefom Czystego Transportu. SCT wkrótce zostaną wprowadzone w największych miastach Polski i radykalnie wpłyną na codzienne życie mieszkańców. Kraków, Wrocław, Warszawa to miasta, które doświadczą tego w pierwszej kolejności. Pomimo powszechnego społecznego oporu, władze samorządowe tych miast wprowadzają te niekorzystne dla mieszkańców rozwiązania. Wymieniliśmy doświadczenia i co ciekawe, wszędzie powtarzają się te same schematy. Konsultacje społeczne są fikcją, ponieważ nie bierze się pod uwagę głosów krytycznych dla SCT. Trudno się temu dziwić, jak konsultacje i opracowania dotyczące wprowadzenia stref czystego transportu przeprowadzają firmy powiązane z elektromobilnością. Często nawet wprost w umowach podpisanych z miastem, umieszczono zapisy o realizacji celów klimatycznych.
Manipulacja, półprawdy i zwykłe kłamstwa, których używa się argumentując potrzebę wprowadzenia SCT wymagają działań, które zdemaskują je przed mieszkańcami. Skutki społeczne wprowadzenia SCT odbiją się na całej społeczności, nie tylko wydzielonych obszarów, ale okolicznych gmin, jak również całego kraju. Jest to utrudnienie, a dla wielu osób wykluczenie z dostępu do służby zdrowia, rozrywki, nauki czy kultury. Co więcej, efekty odczują także osoby dla których dostosowanie się do wymogów SCT nie stanowi problemu. Zmieni się rzeczywistość wokół nich. Czy będą zadowoleni kiedy zniknie wiele popularnych małych biznesów, które dodają kolorytu miastom?
Problemów jest znacznie więcej, należy o nich mówić i działać i to jest zadaniem Parlamentarnego Zespołu ds. Obrony Kierowców.
Więcej o: Strefa Czystego Transportu
Tekst i zdjęcia: Dariusz Pastor