Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Audi R8 V10 z napędem na tylną oś (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 299), staje się stałym elementem oferty czterech pierścieni. W tym kontekście przeprojektowano stylistykę zewnętrzną modelu, tak by stał się on jeszcze bardziej efektowny. Model zostanie wyposażony w nowe funkcje, takie same jak R8 V10 quattro. Montowany centralnie silnik V10 o mocy 397 kW (540 KM) i napęd na tylną oś, zapewniają ogromną przyjemność z jazdy. W tym samym czasie w ofercie znajdzie się też Audi R8 LMS GT4 w wersji zbliżonej do produkcyjnej, również wyposażone w napęd na tylną oś, w nowej stylistyce i z szeregiem optymalizacji wpływających na dynamikę pojazdu.

Nowe cechy stylistyczne doskonale podkreślają dynamiczny charakter Audi R8 V10 RWD. Samochód ten dostępny jest w wersjach Coupé i Spyder. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Szczeliny na łączeniu osłony i maski silnika nawiązują do ikony marki, modelu Audi Sport quattro. Wloty powietrza oraz splitter w przodzie pojazdu, a zwłaszcza grill wylotu powietrza w tyle, są teraz szersze. Dyfuzor, po którego bokach znajdują się dwie okrągłe rury wydechowe, został przesunięty w górę. Filtr powietrza umieszczony w komorze silnika ma nową pokrywę, która może być wykonana z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Panele przykrywające boczne wloty powietrza Audi R8 V10 RWD podkreślają specjalny status tego modelu. Górny panel utrzymany jest w błyszczącym, czarnym kolorze Mythos, a dolny pomalowany jest tą samą barwą co całe nadwozie. Przedni spojler, nakładki na progi oraz dyfuzor, standardowo polakierowano w błyszczącej czerni. Alternatywnie dostępny jest pakiet stylistyczny „carbon”, a dla wersji Spyder powiększony pakiet stylistyczny „czerń”. Do palety kolorów lakierów dodano barwę szarą Kemora. Opcjonalnie pierścienie Audi w logo mogą być również błyszcząco czarne. Fotel kierowcy i fotel pasażera pokryte są skórą i Alcantarą. Przed pasażerem umieszczono błyszczące logo „RWD”.

Jednostkę napędową Audi R8 V10 RWD zamontowano za przedziałem pasażerskim. Wolnossący silnik V10 fascynuje niesamowitym dźwiękiem, błyskawicznymi reakcjami oraz ogromnym momentem obrotowym. 5.2 FSI ma moc 397 kW (540 KM) i przy prędkości obrotowej 6500 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 540 Nm. Moment przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz mechanicznie blokowanego dyferencjału.

Audi R8 V10 RWD Coupé (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 294) od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h. Takie same wartości dla wersji Spyder (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1: łączna emisja CO2 w g/km: 298 – 299) to odpowiednio 3,8 sekundy i 318 km/h.

Napęd na tylną oś Audi R8 V10 RWD dostarcza specjalnego rodzaju przyjemności z jazdy. Jeśli aktywowany jest tryb sportowy oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, zestrojenie zawieszenia oraz systemy wspomagania kierowcy pozwalają na wejście w kontrolowany poślizg. Wspomaganie kierownicy zapewnia stały kontakt kół z nawierzchnią. Standardowo Audi R8 V10 RWD wyposażone jest w czarne, 19-calowe, kute felgi z oponami w rozmiarze 245/35 w przodzie i 295/35 w tyle. Na życzenie dostępne są też felgi 20-calowe ze sportowymi oponami. Wpływają one na dynamikę pojazdu, jego przyczepność i hamowanie przy dużych obciążeniach.

 

Obciążenia rozkładają się na obie osie w stosunku 40:60. Wersja Coupé bez dodatkowych elementów i bez kierowcy waży tylko 1595 kg. Rezygnacja z wału napędowego, wielopłytkowych sprzęgieł quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiła, że R8 V10 RWD jest o około 65 kg lżejsze niż R8 quattro. R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg i jest o ok. 55 kg lżejsze od R8 Spyder V10 quattro. Podobnie jak wszystkie modele rodziny R8, karoserię zbudowano z aluminium na bazie Audi Space Frame (ASF), wiele innych podzespołów zrobiono z CFRP – tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.