Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowe BMW serii 3 Limuzyna zadebiutuje na rynku wiosną 2019 roku. Już teraz  BMW M GmbH prezentuje sportowy wariant tego modelu. Sześciocylindrowa jednostka napędowa BMW M340i xDrive Limuzyna o pojemności 3 l ma aluminiową skrzynię korbową i aluminiową głowicę cylindrów. Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo. Zastosowanie kompaktowego stalowego kolektora wydechowego i turbosprężarki zapewnia szybki przyrost ciśnienia. Zmniejszony o około 25 procent moment bezwładności masy poprawia reakcję turbiny, a szerokie otwarcie elektrycznie sterowanego zaworu wastegate przyczynia się do poprawy emisji spalin. Za dostawę paliwa odpowiada układ High Precision Injection, którego wtryskiwacze pracują teraz przy ciśnieniu wtrysku zwiększonym do 350 bara. Obecną wersję technologii M TwinPower Turbo uzupełnia w adaptacyjna regulacja zaworów VALVETRONIC i adaptacyjna regulacja faz rozrządu Double VANOS. Dzięki szerokiej modernizacji napędu, w którym wiele elementów zostało zaprojektowanych całkowicie od nowa, moc sześciocylindrowego silnika wzrosła o 35 kW/48 KM do 275 kW/374 KM w porównaniu z najmocniejszym silnikiem wykorzystywanym wcześniej w BMW serii 3, a maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 500 Nm. W rezultacie samochód wyraźnie zyskał na sportowej drapieżności. BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s – o pół sekundy szybciej niż topowy model poprzedniej generacji BMW serii 3 Limuzyna.

 

Oddawaniu mocy i przyrostowi prędkości towarzyszy charakterystyczne brzmienie sześciocylindrowego silnika rzędowego, które dzięki sportowemu układowi wydechowemu M jeszcze bardziej zyskuje na wyrazistości. Układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami generuje niezwykle soczyste brzmienie – szczególnie w trybach SPORT i SPORT+ aktywowanych przełącznikiem właściwości jezdnych. Dźwięk towarzyszący dynamicznemu oddawaniu mocy silnika jest również wyraźnie słyszalny wewnątrz BMW M340i xDrive Limuzyna. Dwudrożny sportowy układ wydechowy M wyposażony jest w dwa benzynowe filtry cząstek stałych, dzięki czemu BMW M340i xDrive Limuzyna spełnia wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,5 l/100 km*, a emisja CO2 172 g/km.

 

BMW M340i xDrive Limuzyna wyposażone jest standardowo w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic.

 

Koncepcja układu jezdnego w nowym BMW serii 3 Limuzyna oferuje idealne warunki do sportowej jazdy. Elementy przedniej osi z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczowej osi tylnej, które zostały zoptymalizowane pod względem masy i sztywności, zwiększają dynamikę pokonywania zakrętów i precyzję prowadzenia, podobnie jak większy rozstawy i optymalne kąty pochylenia kół. Oprócz niższego o 10 mm zawieszenia standardowy sportowy układ jezdny M w BMW M340i xDrive Limuzyna oferuje też elastokinematykę M oraz nową funkcję sterowania amortyzatorami zależnie od skoku. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

 

W połączeniu ze sportowym układem jezdnym M i sportowym adaptacyjnym układem jezdnym M oferowany jest sportowy adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia zwinną jazdę na zakrętach i oferuje doskonałe wyczucie jazdy, jak również spontaniczną i precyzyjną reakcję.

 

Skuteczne hamowanie zapewniają sportowe hamulce M (również wyposażenie standardowe) łączące niezwykle sportowe zestrojenie z krótkim skokiem pedału i wyraźnym punktem nacisku. Hamulce sportowe M wyróżnia bardziej bezpośrednie działanie, a także inna konfiguracja obejmująca czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm z przodu oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm z tyłu. Lakierowane na niebiesko zaciski są opatrzone logo M. Standardowe 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich oferowane są z oponami mieszanymi. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w dwóch wzorach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich, również wyposażone w opony mieszane. 19-calowe obręcze kół M oferowane są z oponami High Performance umożliwiającymi bardzo efektywne przenoszenie sił wzdłużnych i poprzecznych.

 

Doskonałe osiągi nowego BMW M340i xDrive Limuzyna znajdują odzwierciedlenie w specyficznej dla tego modelu stylistyce i wyposażeniu. Pas przedni, progi i pas tylny optymalizują zarówno dopływ powietrza chłodzącego, jak i aerodynamikę. Unikatowe elementy stylistyczne to m.in. siatkowy grill atrapy chłodnicy BMW, tylny spojler w kolorze karoserii oraz trapezoidalne końcówki rur wydechowych. Ekskluzywny wygląd pojazdu uzupełniają lusterka zewnętrzne, listwy wlotów powietrza, przednie powierzchnie „nerek” BMW, końcówki rur wydechowych i nazwa modelu w metalizowanym kolorze Cerium Grey.

 

Wewnątrz samochodu intensywną radość z jazdy gwarantują sportowe fotele z tapicerką M z Sensateku i alcantary, antracytowa podsufitka BMW Individual, skórzana kierownica M z łopatkami zmiany biegów oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon. Na cyfrowym zestawie wskaźników widnieje napis „M340i”. Kolejną ekskluzywną cechą stylistyczną BMW M340i xDrive Limuzyna są listwy progowe przednich drzwi z nazwą modelu.