Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Już w listopadzie do produkcji trafi BMW X2 M Performance. Nowe BMW X2 M35i z 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 225 kW (306 KM) wyznacza zupełnie nowe standardy w porównaniu z poprzednimi wersjami. Jak wyraźnie wskazuje litera M w oznaczeniu, nowe X2 M35i oferuje dynamiczne właściwości jezdne samochodu M Performance. Po raz kolejny kryje się za tym BMW M GmbH, którego doświadczenie w wyścigach wykorzystano w opracowaniu wszystkich komponentów. Dwulitrowy silnik TwinPower Turbo pod osłoną M Performance to pierwsza 4-cylindrowa jednostka M Performance i jednocześnie najmocniejszy taki silnik BMW. Generuje moc 225 kW (306 KM). Maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Aby zapewnić bezpieczne przeniesienie mocy na asfalt, X2 M35i wyposażone jest standardowo w inteligentny napęd na cztery koła xDrive i 8-stopniową skrzynię Steptronic z funkcją Launch Control. Skrzynia automatyczna ma specjalne zestrojenie M Performance. Z takim wyposażeniem BMW X2 M35i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Odpowiednią stabilność termiczną silnika zapewnia teraz nowo zaprojektowany układ chłodzenia.

BMW X2 M35i jako typowy samochód M Performance oprócz mocnego silnika ma również sportowy układ jezdny M specjalnie dostrojony i dostosowany do sportowego charakteru samochodu. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ jezdny z dwoma ręcznie regulowanymi trybami łączący maksymalnie sportowy charakter i komfort jazdy. Szczególną ciekawostką techniczną – a także debiutem w samochodzie M Performance – jest sportowy dyferencjał M na przedniej osi. Podczas bardzo dynamicznych manewrów blokowany mechanizm różnicowy najskuteczniej zmniejsza straty trakcji na przednich kołach. Również układ hamulcowy został przystosowany do wymogów X2 M35i. Sportowy układ hamulcowy M z zaciskami stałymi w metalizowanym kolorze granatowym i 18-calowymi tarczami stalowymi z przodu (17 cali z tyłu) gwarantuje niezmiennie krótką drogę hamowania nawet przy największym obciążeniu. Ale dzięki know-how M to jeszcze nie wszystko. Zarówno układ kierowniczy, jak i jezdny zostały dostosowane do parametrów układu napędowego. Na przykład dzięki specjalnej konfiguracji sportowy układ kierowniczy M daje kierowcy imponująco bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia. Ponadto X2 M35i jest standardowo wyposażone w sportowy układ jezdny M ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami oraz obniżeniem pojazdu. Konstrukcja tylnej osi została zaprojektowana na nowo. Opcjonalnie dostępny jest również układ jezdny z adaptacyjnym resorowaniem i amortyzacją oferujący dwa ręcznie regulowane tryby pracy.

Sportowe aspiracje X2 M35i znajdują odzwierciedlenie w ekscytującym wyglądzie zewnętrznym z wieloma typowymi elementami M Performance w kolorze Cerium Grey bazującymi na pakiecie sportowym X2 M. Z przodu uwagę zwracają reflektory i światła przeciwmgielne w technologii full HD, nerki w kolorze Cerium Grey i nowe boczne wloty powietrza w tym samym kolorze zapewniające optymalne chłodzenie hamulców i silnika. Lusterka zewnętrzne mają specjalne nakładki, również w kolorze Cerium Grey. Z tyłu X2 M35i ma charakterystyczny spojler M, a sportowy układ wydechowy M z końcówkami (każda o średnicy 100 mm) demonstruje fascynującą pewność siebie. Odpowiednio dostosowany tłumik zapewnia wybitnie sportowe brzmienie. 19calowe obręcze kół M Sport ze stopów lekkich 715M (opcjonalnie 20-calowe obręcze kół M Sport ze stopów lekkich 721M Bicolor Cerium Grey) uzupełniają wygląd zewnętrzny samochodu.  

BMW X2 M35i posiada interesujące rozwiązania w zakresie obsługi i łączności sieciowej. W wyposażeniu dodatkowym dostępny jest na przykład pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up. Na życzenie samochód może być wyposażony w BMW ConnectedDrive najnowszej generacji i nową aplikację BMW Connected. Inne ciekawe rozwiązania to opcjonalne funkcje, takie jak bezprzewodowy Apple CarPlay. Z kolei systemy asystujące kierowcy obejmują technologie działające na bazie kamer, takie jak asystent jazdy w korku ułatwiający jazdę w gęstym ruchu typu stop and go, czy opcjonalny asystent parkowani.