Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Możliwości terenowe to jedno, a stylowe pokazanie się z kolegami na leśnej polanie w samym sercu Syberii to zupełnie co innego. W tym zadaniu najlepiej sprawdzi się Shaman.  Shaman imponuje parametrami:  masa dwie i pół tony, osiem kół, długość nadwozia 6300 mm. Moc silnika 140 koni nie robi już takiego wrażenia, ale wystarcza aby pojazd po zwykłej drodze poruszał się z prędkością do 80 km/h.  Shaman miażdży też konkurencję swoim emploi. To luksusowy krążownik błotny, który za nic ma siermiężną użytkowość konkurentów. 
 

Do konstrukcji wykorzystuje się aluminium, stąd masa utrzymuje się w rozsądnych granicach.  Wydaje się, że mamy do czynienia z wielkimi pojazdami, ale to wrażenie w dużej mierze jest pochodną ogromnych opon. Koło Shamana ma wysokość metr dwadzieścia, więc łatwo sobie wyobrazić wielkość tych pojazdów.
 
Shaman oparty jest na ramie, która chroni rozbudowany system napędowy 8x8. W ramie zamontowano pompy odsysające z niej wodę, a do sprawnego pływania można tutaj zamontować dodatkowo śrubę i wtedy ten niemały pojazd może płynąć z prędkością około 7 km/h.
 
Kabina Shamana to istne centrum dowodzenia. Fotel kierowcy umieszczono centralnie, ma w zasięgu ręki wszystkie elementy sterowania pojazdem, przy czym producent utrzymuje, że pojazd ten prowadzić może praktycznie każdy. Jest to jednak sprawa dyskusyjna.  Wnętrze można skonfigurować na dwa podstawowe sposoby – z niezależnymi fotelami dla ośmiu pasażerów lub z ławkami, które łatwo przekształcić w miejsca do spania dla czterech osób. W Shamanie nie brakuje też schowków (w tym zamykanego do przewozu broni) ani przestrzeni ładunkowej.