Auto w Pracy

Slideshow Image

Od dziś na polskim rynku mamy nową markę samochodów. Chery debiutuje z dwoma modelami klasy SUV – Tiggo 7 i Tiggo 8. Samochody oferowane są zarówno z silnikiem benzynowym, jak i w wersji hybrydowej typu plug-in.
Benzynowa jednostka 1.6 TGDI o mocy 147 KM generuje 275 Nm momentu obrotowego. Wersja hybrydowa PHEV bazuje na silniku 1.5 TGDI wspieranym przez dwa silniki elektryczne – daje to łącznie 279 KM mocy systemowej. Zasięg całkowity takiego auta przekracza 1000 kilometrów, a w trybie w pełni elektrycznym można przejechać do 70 kilometrów.

Różnice między modelami wynikają głównie z ich przeznaczenia, rozmiarów oraz konfiguracji.
Mniejszy Tiggo 7 mierzy 4552 mm długości, 1862 mm szerokości i 1696 mm wysokości. To samochód idealnie wpisujący się w schemat codziennego auta rodzinnego. Jego konfiguracja również jasno wskazuje, że został zaprojektowany z myślą o takich użytkownikach. Powinien także zainteresować klientów flotowych – sprawdzi się jako auto służbowe.

 

Większy model – Tiggo 8 – ma 4725 mm długości, 1860 mm szerokości i 1705 mm wysokości. Dysponuje też większym prześwitem – 229 mm – co sugeruje, że bezpiecznie poradzi sobie również na drogach gruntowych. Samochód wyposażono w układ siedzeń 5+2. Przy komplecie pasażerów do dyspozycji pozostaje 193 litry przestrzeni bagażowej. Gdy nie korzystamy z dodatkowego, trzeciego rzędu siedzeń, pojemność wzrasta do 900 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy aż 1930 litrów przestrzeni załadunkowej.

Auta dostępne są w trzech wersjach wyposażenia.
Ceny startują od 129 400 zł w przypadku modelu Tiggo 7. Tiggo 8 wyceniono na minimum 149 900 zł.

Cena i wyposażenie mają znaczenie, ale dla przyszłego nabywcy równie ważna – jeśli nie ważniejsza – jest kwestia obsługi posprzedażowej. I w tym zakresie oferta Chery wygląda naprawdę solidnie.
Na starcie marka oferuje 45 salonów sprzedaży w Polsce, 7-letnią gwarancję, 3-letni pakiet assistance 24/7 z możliwością przedłużenia do 7 lat oraz własny magazyn części, który zapewnia dostawy w ciągu 24 godzin.

Tyle na początek – a to dopiero start.
Chery to największy chiński eksporter samochodów. Żeby uzmysłowić sobie skalę działalności tej firmy, wystarczy wspomnieć, że w 2024 roku jej roczna sprzedaż przekroczyła 2 600 000 sztuk.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Pastor