Auto w Pracy

Slideshow Image

Jak można wyrazić sprzeciw do projektu wprowadzenia SCT

Najprostszą formą wyrażenia swojej opinii jest wzięcie udziału w konsultacjach. Można to zrobić online, lub osobiście na spotkaniach konsultacyjnych.

Lista terminów konsultacji TUTAJ

Drugą formą wyrażenia swojego stanowiska jest napisanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kilka argumentów które można użyć w mailu:

- prawo nie powinno działać wstecz, bo podważa to zaufanie do każdych władz, w tym przypadku władz miasta Warszawy. Każdy samochód zarejestrowany przed wprowadzeniem strefy posiadał homologację i był dopuszczony do ruchu.

- zbyt duży obszar strefy, co spowoduje nadmierny ruch wokół strefy

- zakaz wjazdu do strefy starszych pojazdów spowoduje, iż będą one zmuszone do objeżdżanie strefy. Wydłuży to trasę podróży, a to powoduje większe zużycie paliwa, czyli wzrost spalin w powietrzu, które i tak będzie wpływać do strefy. Do objeżdżania będą zmuszone starsze pojazdy o największej emisji spalin

- zakaz posiadania starszych samochodów uderza w najsłabsze grupy społeczne:

   1. Osoby starsze, które mają od wielu lat pojazdy, które teraz nie będą spełniać norm. Jeżdżą okazjonalnie, więc ich wpływ na środowisko jest znikomy. Zakup nowego auta jest zbędnym wydatkiem, a często nie możliwy z powodów ekonomicznych,

   2. studentów, młode osoby dla których jest to pierwszy samochód za pierwsze zarobione pieniądze,  

   3. rodziny, gdzie potrzeba kupić większy samochód ze względu na powiększenie się rodziny. Musimy pamiętać, że priorytetem jest mieszkanie, a nie kolejny kredyt na zakup samochodu,

- olbrzymi obszar strefy obejmuje 20 szpitali i ogrom prywatnych placówek zdrowotnych, przychodni, gabinetów specjalistycznych czy prywatnych klinik, dojazd do nich będzie teraz utrudniony dla osób mniej zamożnych. Akurat dotknie to osoby starsze i schorowane,

- placówki kulturalne, oświatowe, rozrywkowe. Kolejna bariera dla mniej zamożnej części społeczeństwa,

- utrudnienia dla handlu, nie dojadą dostawcy bez odpowiedniego samochodu. Wpłynie to na ograniczenie dostaw, lub wliczenie zwiększonych kosztów w cenę towarów,

- usługi, część usługodawców nie przyjmie zlecenia, bo nie będzie sprzętów i narzędzi wozić komunikacją miejską. Mniej fachowców to wyższe ceny u tych którzy spełnią wymogi SCT.

Kilka postulatów których możemy się domagać.

- ograniczenie strefy do: ścisłego centrum, starego miasta, lub innego obszaru np. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście

- wykluczenie z wymogów strefy, pojazdów zarejestrowanych w dniu wejścia strefy w życie(prawo nie działa wstecz)
- opóźnienie wprowadzenia strefy
- wydłużenie okresów przejściowych

- złagodzenie norm emisji

- odrzucenie całego projektu i wycofanie się z wcześniejszych ustaleń

Konsultacje i maile to dwie formy dostępne już i dla każdego, o innych formach sprzeciwu będziemy informować.