Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Na tegorocznym Festival of Speed w Goodwood w południowej Anglii, Audi Tradition wystawi na starcie zarówno cztero- jak i dwukołowe pojazdy.  Pojawią się sławy: Nick Mason, perkusista zespołu Pink Floyd, siądzie za kierownicą Auto Union D z podwójną sprężarką, a były motocyklowy wicemistrz świata, Ralf Waldmann, poprowadzi motocykl NSU Sportmax z roku 1955.

W Goodwood pojawi się również model NSU „Bullus” z roku 1931. Na kultowym dla fanów historycznej motoryzacji Festival of Speed, odbywającym się w tym roku od 26 do 28 czerwca, oczekuje się około 200 000 gości.

Ulubieniec publiczności Nick Mason, za kierownicą jednego z modeli Audi Tradition zasiądzie w Goodwood już po raz dziewiąty. „ Za każdym razem, gdy jest mi dane prowadzić takie auto, traktuję to jako szczególny przywilej” - mówi perkusista zespołu Pink Floyd i znany entuzjasta motoryzacji. Auto Union D wyposażone w podwójną sprężarkę, było ostatnią wersją Srebrnej Strzały Auto Union wyprodukowaną przed drugą wojną światową. W roku 1939,
ta dwunastocylindrowa jednostka o mocy 485 KM, zdobyła Grand Prix Francji
i Jugosławii.

Audi Tradition wystawi też na starcie dwa szczególne motocykle i wspaniałego motocyklistę. Ralf Waldmann – bo o nim mowa - zdobył w swojej karierze ponad 20 tytułów Grand Prix i dwukrotnie był wicemistrzem świata. W Goodwood, Waldmann pojedzie na NSU Sportmax z roku 1955. Ten motocykl o pojemności 250 ccm był zaprojektowany jako maszyna dla zawodników indywidualnych po tym, jak poprzednik Audi, marka NSU, będąc wciąż panującym mistrzem świata,
w roku 1954 rozwiązała swój fabryczny zespół. Hermann Paul Müller – kierowca Srebrnej Strzały Auto Union jeszcze w latach trzydziestych XX w. – właśnie na motocyklu Sportmax, jako indywidualny, prywatny zawodnik zdobył w roku 1955 mistrzostwo świata motocykli.

Drugim motocyklem przywiezionym przez Audi Tradition na Festival of Speed, będzie bardzo rzadkie NSU SS 500 Supersport, znane również jako NSU Bullus. Ten przydomek motocykl otrzymał na cześć angielskiego kierowcy Toma Bullusa, który w roku 1930 zdobył dla NSU Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring.