Auto w Pracy

Slideshow Image

Firma Opel w imponującym stylu zaprezentowała się na tegorocznym „Południowym rajdzie oldtimerów i youngtimerów” - Bodensee Klassik

Na czele zespołu Opla stał dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, który przybył na metę własnym Oplem Diplomat A V8 Coupé.


Ten krążownik szos z silnikiem V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 230 KM został wyprodukowany w 1967 roku i jest ostatnim z ekskluzywnych pojazdów pochodzących z fabryki nadwozi Karmann. W rajdzie uczestniczył również drugi samochód z tej krótkiej serii liczącej zaledwie 347 egzemplarzy, prowadzony przez legendarnego kierowcę wyścigowego Joachima Winkelhocka. Trasę przez Austrię, Niemcy i Szwajcarię pokonały także dwa Ople Admiral A z silnikami V8 o pojemności 4,6 litra i mocy 190 KM oraz numerami startowymi 68 i 69. Dyrektor ds. zaawansowanego projektowania i pasjonat modelu Opel GT, Friedhelm Engler przyjechał na miejsce modelem Opel Kapitän B z 1969 roku, z łatwością pokonawszy kręte drogi wokół Jeziora Bodeńskiego.

Kawalkadę modeli KAD zamykał Diplomat B z 1976 roku, wzbudzający respekt niepowtarzalnym dźwiękiem potężnego silnika V8 o pojemności 5,4 litra. Nie był to jednak koniec niespodzianek przygotowanych przez firmę Opel. Na mecie pojawił się również mały i lekki Opel Corsa A z numerem bocznym 72. Corsa należąca do Opel Classic nadawała tempo konwojowi krążowników Opla, doskonale wpasowując się w klimat rajdu starych i nieco młodszych pojazdów, którego przebieg z zainteresowaniem obserwowali widzowie zgromadzeni w rejonie Jeziora Bodeńskiego.

Wszystkie modele KAD z pierwszej serii uczestniczące w Bodensee Klassik są napędzane różnymi wersjami słynnego silnika V8 General Motors, który zadebiutował 60 lat temu i został dotychczas wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy.

Miłośników motoryzacji zapraszamy w sobotę do Warszawy Auto Nostalgia -Targi pojazdow zabytkowych