Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Sprzedaż Forda Focusa ST podwoiła się od początku 2015 roku, czyli od czasu wprowadzenia na rynek nowego modelu z rozszerzoną gamą silnikową, obejmującą wersję benzynową i wysokoprężną. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku klienci zamówili już 10 000 egzemplarzy Focusa ST.

Obie wersje silnikowe cieszą się w Europie podobnym zainteresowaniem. 46 procent nabywców wybiera Focusa ST z nowym, 185-konnym dieslem, a 54 procent wariant EcoBoost z jednostką benzynową o mocy 250 KM.

Ford dodatkowo rozszerza gamę modelu Focus ST z silnikiem wysokoprężnym o odmianę z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PowerShift, którą będzie można zamówić już na początku 2016 roku.

Nowy Ford Focus ST Diesel PowerShift to najszybszy Ford z silnikiem wysokoprężnym w historii tej firmy - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, czyli o 0,4 sekundy krócej, niż w wersji z manualną skrzynią biegów. Emisja CO2 wynosi 119 g/km, a średnie zużycie paliwa to 4,6 l/100km.

Ford Focus ST z przekładnią PowerShift daje kierowcy możliwość jazdy w trybie automatycznym lub ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.

Kierowca może też wybrać program Sport poprzez ustawienie drążka przekładni w położeniu S. Komputer sterujący aktywuje wówczas bardziej dynamiczny tryb jazdy, zmieniając bieg na wyższy przy wyższych obrotach silnika i redukując biegi podczas hamowania, aby zapewnić lepszą kontrolę nad zachowaniem samochodu.


Ponadto, nowy Ford Focus ST oferuje bardziej precyzyjne i dynamiczne właściwości jezdne za sprawą systemów optymalizujących pracę podwozia, a także dostrojone zawieszenie i układ kierowniczy oraz specjalnie dobrane ogumienie. Ten sportowy model dostępny w wersji pięciodrzwiowej i kombi wyróżnia się także zaawansowanymi systemami wspierającymi kierowcę oraz nowoczesnymi funkcjami przyłączeniowymi, w tym systemem SYNC2.