Auto w Pracy

Slideshow Image


Audi R18 to najmocniejszy model firmy na nowy sezon sportów motorowych
Audi R18 na sezon 2016 zostało radykalnie przekonstruowane. Samochód typu LMP1 startujący w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans oraz w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, charakteryzuje się innowacyjną aerodynamiką, wyznacza nowe granice w lekkiej konstrukcji i wyposażony został w przebudowany system hybrydowy z akumulatorami litowo-jonowymi magazynującymi energię oraz w zoptymalizowany pod względem wydajności silnik TDI.



„Przedstawiając nowe Audi R18 dajemy wyraźny sygnał: w sportach motorowych Audi nie zdejmuje nogi z pedału gazu. Z pełną świadomością w Le Mans stawiamy na jednostkę TDI, ponieważ to najbardziej wydajne rozwiązanie techniczne jeśli chodzi o napęd samochodowy” - mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich.


W pierwszym wyścigu sezonu 2016 mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, 17 kwietnia w Silverstone (Wielka Brytania), zespół Audi Sport Team Joest wystawi dwa nowe egzemplarze Audi R18. By osiągnąć maksymalną oszczędność kosztów, Audi oraz siostrzana marka Porsche uzgodniły, że w najważniejszym wydarzeniu sezonu, 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, pojadą tylko dwa, zamiast trzech samochodów każdej z tych marek.

W serii DTM Audi stawia na kontynuację: „na pokładzie” pozostaje tych samych ośmiu kierowców, którzy byli w zespole w roku 2015. Ten zgrany team, w ostatnim sezonie, na 18 startów, 10 razy był na miejscu pierwszym. Jedyna zmiana: Adrien Tambay i Nico Müller zamieniają się miejscami w zespołach. Audi Sport ma nadzieję, że taka zamiana będzie pozytywnym bodźcem dla obu najmłodszych kierowców Audi startujących w DTM. Za przygotowanie i wystawienie ośmiu egzemplarzy Audi RS 5 DTM odpowiedzialne będą, podobnie jak wcześniej, sprawdzone teamy: Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg.

W serii GT zakończono dopracowywanie nowego Audi R8 LMS i rozpoczęto realizację zamówień. Z uwagi na ogromny popyt, Audi Sport customer racing sprawdza możliwości zwiększenia planowanej na sezon 2016 produkcji. Pierwotnie w planach przewidziano 45 egzemplarzy.

W sezonie 2016, Audi R8 LMS wystartuje w wyścigach na czterech kontynentach. Model zadebiutuje również w azjatyckiej serii Audi R8 LMS Cup. Najważniejszymi z punktu widzenia zespołów jeżdżących Audi i kalendarza Audi Sport customer racing, są dwa wyścigi 24-godzinne: na niemieckim torze Nürburgring i w belgijskim Spa, a także 12-godzinny wyścig w Bathurst w Australii oraz Puchar Świata FIA GT w Macau.

Podobnie jak podczas udanego, pierwszego sezonu Audi Sport TT Cup, impreza ta będzie się odbywać przy okazji wybranych wyścigów serii DTM. Liczba stałych uczestników zostaje zwiększona z 18 do 20. Ostateczna lista młodych kierowców zakwalifikowanych do Pucharu, ogłoszona zostanie 5 grudnia, na zakończenie dwudniowego kursu ewaluacyjnego w Vallelunga. Organizująca Puchar spółka-córka Audi, quattro GmbH, odebrała 125 zgłoszeń młodych kierowców 36 narodowości.