Auto w Pracy

Slideshow Image


Mając czworo drzwi bocznych, charakterystyczne dzielone drzwi tylne, pięć miejsc oraz przestronne i wszechstronnie funkcjonalne wnętrze, nowy MINI Clubman nie tylko przenosi klasyczną koncepcję nadwozia shooting brake w XXI wiek, ale także do segmentu kompaktowego premium. Najnowszy model marki jest też największym samochodem nowej generacji MINI. Jest o 27 cm dłuższy i 9 cm szerszy niż MINI 5d, ma też o 10 cm większy rozstaw osi. Jego bagażnik ma bazową pojemność 370 l, a maksymalnie może pomieścić aż 1250 l – po złożeniu oparcia kanapy, które jest dzielone w proporcjach 40:20:40.
Aby frajda z jazdy była jak największa, a poziom komfortu i bezpieczeństwa – jak najwyższe, nowy MINI Clubman oferuje opcje wyposażenia, które po raz pierwszy są dostępne w samochodach tej marki. Wśród nich znajdziemy takie, jak elektryczny hamulec postojowy, 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic (dostępna opcjonalnie w określonych modelach i wariantach), elektryczna regulacja fotela czy też z palety specyfikacyjnej MINI Yours Interior Styles, jak podświetlane ramki drzwiowe. Pakiet MINI Excitement to oświetlenie kabinowe i ambientowe LED oraz logo MINI wyświetlane na ziemi z boku auta z lusterka zewnętrznego drzwi kierowcy podczas otwierania i zamykania samochodu. Inną nowością unikatową w skali konkurencyjnego segmentu jest opcja bezkluczykowego dostępu Comfort Access, obejmująca także bezdotykowe otwieranie tylnych dzielonych drzwi.

Premiera rynkowa nowego MINI Clubmana odbędzie się 31 października 2015. Auto wejdzie do sprzedaży z trzema silnikami do wyboru, wszystkie należą do najnowszej generacji jednostek napędowych wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo dla sportowego temperamentu i wyjątkowej wydajności. 4-cylindrowy silnik benzynowy MINI Coopera S Clubman rozwija moc 141 kW/192 KM przy średnim zużyciu paliwa 6,3-6,2 l/100 km i emisji CO2 147-144 g/km. MINI Cooper Clubman napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 100 kW/136 KM (średnie spalanie 5,3-5,1 l/100 km, emisja CO2: 123-118 g/km). Nowością w gamie jest silnik wysokoprężny R4 w modelu MINI Cooper D Clubman. Rozwija on 110 kW/150 KM przy średnim zużyciu paliwa 4,4-4,1 l/100 km (emisja CO2: 115-109 g/km).

Rozszerzenie gamy silnikowej MINI Clubmana pozwoli na dalsze zróżnicowanie oferty. Ekstremalnie ekonomicznym wariantem benzynowym będzie jednostka napędowa w modelu MINI One Clubman (3 cylindry, 75 kW/102 KM, spalanie średnie 5,3-5,1 l/100 km, emisja CO2: 124-119 g/km). Przewidziano jeszcze dwa turbodiesle, 3- i 4-cylindrowy. W modelu MINI One D Clubman znajdzie się bazowy silnik wysokoprężny o mocy 85 kW/116 KM (średnie spalanie 3,9-3,8 l/100 km, emisja CO2: 104-99 g/km). Natomiast rolę sportowego diesla obejmie MINI Cooper SD Clubman z silnikiem o mocy 140 kW/190 KM, który zużywa średnio 4,6-4,5 l/100 km, emitując 122-119 g CO2/km.