Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Audi z systemem autonomicznej jazdy szybsze od kierowcy wyścigowego

Sonoma/Ingolstadt, 13 czerwca 2015 r. Tym razem Audi RS 7 najnowszej generacji zademonstrowało swoje możliwości na kalifornijskim Sonoma Raceway, najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie.  Audi RS 7 z systemem autonomicznej jazdy wykręciło  czasy okrążeń lepsze od czasów przejazdów kierowców sportowych. Audi RS 7 pokonał dystans 4 050 m w 2:01,01 minuty.

Audi od dawna testuje system autonomicznej jazdy w coraz trudniejszych warunkach. W październiku 2014 roku Audi RS 7, zwane „Bobby“, pokonało okrążenie na torze Hockenheimring z prędkością 240 km/h. Pojazd „Robby”,
który jest modelem nowszej generacji, jest lżejszy od swojego poprzednika
i ma moc 412 kW (560 KM). Samochód z systemem autonomicznej jazdy automatycznie kieruje wszystkimi funkcjami, zarówno podczas hamowania, wykonywania manewrów, czy przyspieszania.

Audi przeprowadza testy również w wymagających warunkach rzeczywistego ruchu ulicznego. Na początku 2015 roku jeden z egzemplarzy Audi A7 z systemem autonomicznej jazdy zwany „Jack”, pokonał trasę z Silicon Velley aż do Las Vegas, gdzie odbywały się wówczas targi Consumer Electronics Show (CES). Auto zostało wyposażone w liczne rozwiązania techniczne, niemal gotowe do wprowadzenia do produkcji seryjnej. Ten sam pojazd niedługo potem trafił na niemieckie autostrady, gdzie przemieszczał się z prędkością 130 km/h. Podczas targów CES Asia,
które odbyły się w Szanghaju w maju 2015, zainteresowani dziennikarze mieli niepowtarzalną okazję przejechania się tym pojazdem w regularnym ruchu ulicznym.

Systemy związane z autonomiczną jazdą są symbolem bezpieczeństwa, oszczędności czasu, efektywności i komfortu. Zwiększenie bezpieczeństwa odczuwalne jest zwłaszcza w sytuacjach, kiedy kierowca jest znużony, bądź skonfrontowany z trudną sytuacją na drodze. Systemy umożliwiają również swobodniejsze zagospodarowanie czasu spędzanego w pojeździe. Ta technika, która na określony czas może przejąć zadania kierowcy, umożliwia jeszcze bardziej efektywną jazdę, zwiększa jej komfort i redukuje stres. System autonomicznej jazdy pojawi się po raz pierwszy  w luksusowych limuzynach Audi A8 następnej generacji. Będzie on mógł przejmować zadania kierowcy podczas parkowania, a także w powolnym ruchu na autostradzie do prędkości 60 km/h.