Auto w Pracy

Slideshow Image


 
To najlepiej sprzedający się model w 26-letniej historii firmy - sprzedano ponad 2,1 miliona pojazdów - na każde 10 sprzedanych samochodów marki Lexus - trzy to model RX. Nowy model będzie kontynuował ten trend dzięki całkowicie przeprojektowanemu luksusowemu wnętrzu oraz nadwoziu o nowej stylistyce.
 
Przednia część ma całkowicie nowe wzornictwo, które jest podkreślone przez wyraźną kratę wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L.

 
Patrząc z boku widać, że ostra linia biegnąca od przedniego błotnika do tylnej części nadwozia razem z płynną linią dachu tworzą dynamiczny profil modelu RX, który  zmniejsza opór powietrza oraz zmniejsza siły unoszenia przedniej i tylnej części nadwozia. To wszystko sprawia, że samochód zachowuje się stabilniej przy wysokiej prędkości jazdy, a hałas powietrza opływającego nadwozie został znacząco zmniejszony. Prawdziwie innowacyjnym elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt pływającego dachu – rozwiązanie nigdy wcześniej nie spotykane w samochodach marki Lexus. Również nowe 20-calowe tarcze kół ze stopu aluminium - zastępujące obecnie dostępne 19-calowe - można dostosować za pomocą kolorowych elementów dekoracyjnych tak, aby podkreślały osobowość kierowcy.
 
Tylna część nadwozia składa się z wyraźniej zarysowanych konturów i wyraża poczucie ogromnej stabilności, a podkreślają go nowe lampy tylne w kształcie litery L zachodzące na boki pojazdu, tworzące wrażenie szerszych i lepiej widocznych.

W kabinie zmieniono położenie elementów dekoracyjnych, które podkreślają wysoką klasę pojazdu, a dla tych, którzy pragną dodatkowo wzbogacić wnętrze dostępne są specjalnie wykończone zdobienia z drewna wycinanego laserem. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3 cala został oddzielony od obszaru sterowania.
 
Dźwignia zmiany biegów została odsunięta od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy.

Pasażerowie tylnych siedzeń mają więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania, które nie tylko zwiększają wygodę użytkowania, ale również zapewniają poczucie luksusu, gościnności i wyrafinowania. Panoramiczne okno dachowe czyni wnętrze Lexusa RX jeszcze bardziej przestronnym zapewniając pasażerom poczucie świeżości i otwartej przestrzeni.
  
Nowy RX będzie dostępny z hybrydowym układem napędowym, w którym mamy ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona. W połączeniu z silnikiem elektrycznym, całkowita moc będzie wynosiła ok. 300 KM. Dostępna będzie także wersja RX200t - z benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0
 


 
RX F SPORT
Dla osób, które pragną silniejszych wrażeń i wyższych osiągów, przygotowano wersję RX F SPORT, która będzie dostępna ze wszystkimi wersjami silnikowymi. Samochody marki Lexus ze znaczkiem F SPORT są wyposażone w szereg specjalnych cech wizualnych oraz dysponują osiągami, które odróżniają je od innych wersji. W przypadku modelu RX, przednia osłona chłodnicy oraz dolna środkowa część tylnego zderzaka mają wzór w kształcie litery F, dzięki czemu samochód od razu nabiera sportowego ducha. Nowe tarcze kół ze stopu aluminium, dostępne tylko w wersji F SPORT, również podkreślają dominujący charakter modelu RX. We wnętrzu znajduje się zestaw wskaźników F SPORT oraz wykończona perforowaną skórą i atrakcyjnym logo F SPORT sportowa kierownica wyposażona w dźwigienki do zmiany biegów. Do elementów pakietu należą również specjalna gama kolorów nadwozia oraz elementy dekoracyjne.
 
Osiągi modelu RX w wersji F SPORT zostały poprawione dzięki zastosowaniu układu aktywnych drążków stabilizatora, których nowoczesne rozwiązania techniczne powodują, że nadwozie samochodu w zaskakująco niewielkim stopniu przechyla się podczas jazdy po zakrętach.
Układ  AVS, który  pomaga zapewnić odpowiednie trzymanie się drogi podczas jazdy po łuku, stanowi wyposażenie standardowe wersji RX F SPORT. Za pomocą sterownika wyboru trybu jazdy znajdującego się w środkowej części konsoli kierowca może wybrać tryb pracy Sport S+, który wykorzystuje układ AVS, albo Eco, Normal lub Sport S.