Auto w Pracy

Slideshow Image

 

 

308 GTi by PEUGEOT SPORT - nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie.

Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km.

Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy

W układzie hamulcowym 308 GTi 270 zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu.

PEUGEOT 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu.

Nadwozie jest dostępne w sześciu kolorach: nowej, dynamicznej czerwieni Ultimate, niebieskim Magnetic, czarnym Perla Nera, szarym Artense, białym Perłowym oraz szarym Hurricane. Wersja 270 KM może mieć unikalne dwukolorowe nadwozie łączące czerwień Ultimate z czarnym odcieniem Perla Nera. Ekstremalny charakter tej wersji dodatkowo podkreślają matowo czarne (a nie chromowane) listwy wokół szyb. Niezależnie od koloru uwagę zwraca staranne dopracowanie i spasowanie poszczególnych elementów nadwozia.

Zdecydowanie sportowa kabina utrzymana łącznie z podsufitką w ciemnej kolorystyce zapewnia spójność stylistyczną z nadwoziem. Na desce rozdzielczej, siedzeniach, bokach drzwi, osłonie dźwigni zmiany biegów i wysokiej klasy dywanikach pojawiają się czerwone przeszycia. Nakładka na progi z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” i „GTi” została wykonana z aluminium, podobnie jak nakładki pedałów, oparcie dla stopy i gałka dźwigni zmiany biegów.

Charakterystyczny znak GTi, którego nie sposób pomylić z żadnym innym, pojawia się na przednich błotnikach i tylnej klapie.

W PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Aby obniżyć masę tej wersji, pracowano na rozwiązaniach wprowadzonych przy projektowaniu 308: wykorzystano platformę EMP2, tylną klapę stworzono z materiałów kompozytowych i stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości. To odchudzanie można podsumować jedną liczbą: 4,46. Tyle wynosi wyrażony w kg/KM, rekordowy w tym segmencie stosunek masy do mocy wersji GTi 270, gwarantujący ekstremalnie dynamiczne zachowanie auta na drodze.

Dane techniczne