Auto w Pracy

Slideshow Image


Wysokie podatki nakładane w Azji na samochody wyposażone w duże silniki spowodowały, iż przedstawiciele koncernu Volkswagen Group podjęli decyzję o rozszerzeniu gamy silnikowej w modelach Lamborghini Huracan i Audi R8 o pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2,5 litra.
Obecnie w obu modelach dostępna jest wyłącznie mocarna konstrukcja V10, natomiast w przyszłości dołączy do niej silnik 2.5 TFSI zapożyczony z konceptu Audi TT Clubsport Turbo. Pięciocylindrowa jednostka napędowa z pojemności skokowej 2480 cm3 generuje 600 KM mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Przekłada się to na 240 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego z litra pojemności. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje studyjnemu Audi zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h.

Sekretem wysokiej wydajności nowej konstrukcji są dwie elektrycznie napędzane sprężarki, które szybko i bez odczuwalnych opóźnień rozkręcają się do maksymalnych obrotów i zwiększają ciśnienie doładowania. Doładowanie e-turbo przez cały czas zapewnia spontaniczną reakcję silnika i dynamiczne przyspieszenie, nawet na niskich obrotach.

 

Źródło: Mototarget.pl