Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Pierwsze w historii firmy  wielomateriałowe nadwozie z przestrzenną konstrukcją nośną.

Dominującą rolę w tej przestrzennej konstrukcji odgrywa aluminium. Z danych firmy wynika że NSX posiada najsztywniejszą strukturę nośną w porównaniu do konkurentów rynkowych.

- W trakcie prac rozwojowych przy nowym NSX, dosłownie wszystko, co mogło zaoferować wyjątkową sztywność i lekkość konstrukcji, było poważnie analizowane - powiedział Shawn Tarr, główny inżynier projektu NSX i lider grupy odpowiedzialnej za nadwozie. - Rozważaliśmy całkowicie aluminiowe nadwozie samonośne, nadwozie samonośne z żywicy wzmacnianej włóknami węglowymi, różne konfiguracje ram przestrzennych, by ostatecznie zdecydować się na przestrzenną strukturę wielomateriałową, ponieważ oferuje ona najniższą masę i jednocześnie najlepszą sztywność, a także dokładność wykonania i możliwość rozmieszczenia hybrydowych układów napędowych w dowolnej konfiguracji.

Kluczowe postępy dokonane w technologii odlewniczej, pozwoliły zespołowi pracującemu nad NSX na wykonanie milowego kroku w konstruowaniu nadwozi, poprzez zastosowanie - po raz pierwszy - odlewów w kluczowych węzłach konstrukcyjnych, dzięki czemu wzrosła sztywność struktury, przy zachowaniu odpowiedniej plastyczności, pożądanej w strefach zgniotu.

  • Przestrzenna rama składa się głównie z części aluminiowych, ale są one dopełniane precyzyjnie dobranymi elementami ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, osadzonymi w podłodze wykonanej z żywicy i wzmacnianej włóknami węglowymi, czego wynikiem jest nadwozie o rekordowo dobrych parametrach konstrukcyjnych.

Pierwsze na świecie zastosowanie odlewania ablacyjnego w motoryzacji

NSX zapowiada pierwsze na świecie zastosowanie technologii odlewania ablacyjnego w przemyśle samochodowym. Łączy ona tradycyjną metodę odlewniczą z techniką szybkiego schładzania odlewu, co pozwala na dużą swobodę projektowania elementów, gwarantuje sztywność odlewu, a także jego plastyczność i zdolność pochłaniania energii, podobnie jak w przypadku elementów otrzymanych techniką wyciskania.

Aerodynamika supersamochodu

NSX może poszczycić się najwyższej klasy dociskiem aerodynamicznym stosowanym w supersamochodach, ale uzyskanym bez użycia jakichkolwiek aktywnych elementów. Czołowy opór aerodynamiczny jest zminimalizowany, pomimo dużych przepływów powietrza przez samochód.

Zasada całkowitej kontroli przepływu powietrza, pomogła w uzyskaniu sporej i stabilnej siły dociskającej samochód do nawierzchni.

  • Uzyskano 6 wirowych strug powietrza w tylnej części NSX, w tym tworzące największą siłę docisku na tylnej pokrywie silnikowej.
  • Płynącą od spodu samochodu strugę powietrza wyprowadzono przez zoptymalizowany dolny tylny dyfuzor. Jest to kolejny strumień powietrza, szczególnie ważny dla uzyskania dobrego docisku NSX do ziemi. Ciekawostką jest kształt żeberek dyfuzora, które nie są równoległe względem siebie, ale zwężają się w kierunku przedniej części samochodu i są szersze z tyłu. Pomaga to w stworzeniu strefy niskiego ciśnienia aerodynamicznego i w dalszym zwiększeniu siły docisku.
  • Nowy NSX korzysta z 10 wymienników ciepła chłodzonych powietrzem. Odpowiadają one za chłodzenie przedniego zespołu dwóch silników elektrycznych (TMU), silnika spalinowego twin-turbo V6, tylnego silnika elektrycznego napędu bezpośredniego i 9-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT).

Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive

Przełomowy Sport Hybrid SH-AWD, czyli system dynamicznego kierowania ruchem pojazdu przy wykorzystaniu sił napędowych, który zastosowano w najnowszym modelu NSX, jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych trwających znacznie ponad dwie dekady.

  • System Super Handling w nowym NSX doprowadzono do perfekcji. Silniki elektryczne pozwalają dynamicznie sterować momentem obrotowym nawet przy niskich prędkościach samochodu i niskich obrotach silnika spalinowego.
  • Inżynierowie stworzyli przednie zawieszenie o geometrii podwójnych wahaczy, ale z dwoma dolnymi wahaczami, które pozwalają odizolować moment generowany przez przedni zespół dwóch silników elektrycznych (TMU) od kierownicy. Zapewnia to wymarzoną dla samochodu sportowego komunikację kierowcy z pojazdem, wzbogaconą wrażeniem jazdy „jak po szynach”, które jest wynikiem precyzyjnego kierowania momentu obrotowego pochodzącego z TMU.

Zespół napędowy Sport-Hybrid SH-AWD

Jak ogłoszono podczas 2015 North American International Auto Show w Detroit, nowy NSX będzie korzystał z zupełnie nowego zespołu napędowego skonstruowanego od podstaw. W jego sercu umieszczono całkowicie nowy, wzdłużnie montowany silnik twin-turbo V6, który sprzęgnięto z równie nową, opracowaną przez Hondę, 9-biegową przekładnią DCT połączoną z silnikiem elektrycznym, który przekazuje moment obrotowy bezpośrednio na półosie, celem uniknięcia strat mocy i uzyskania natychmiastowej reakcji tylnych kół.

  • Nowy silnik o pojemności skokowej 3,5 litra z  bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wtryskiem paliwa do kanałów dolotowych.
  • Kąt rozwidlenia cylindrów wynoszący 75° i sucha miska olejowa pozwoliły zoptymalizować sztywność silnika i rozkład podzespołów modelu NSX. Dzięki temu silnik i inne podzespoły umieszczono maksymalnie nisko w podwoziu, co w rezultacie zapewniło najniższe w klasie położenie środka ciężkości. Umożliwiło to również optymalne rozlokowanie innych elementów w komorze silnikowej.
  • Silnik z suchą miską olejową, to także lepsze osiągi pojazdu przy dużych siłach odśrodkowych występujących w czasie bardzo szybkiej jazdy po krętej drodze lub torze wyścigowym.
  • Tylny silnik elektryczny przekazuje moment obrotowy bezpośrednio na półosie napędowe.
  • 9-biegowa przekładnia DTC została zbudowana w układzie zapewniającym jej minimalną masę i rozmiary.