Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Wyścig zbrojeń nabiera rozpędu, na szczęście to tylko wojna technologiczna, kto zbuduje mocniejszą hybrydę

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Audi w wersji allroad, również Audi prologue allroad nie uznaje kompromisów. Gdy przed piętnastoma laty debiutowało Audi allroad quattro, debiutował też zupełnie nowy gatunek samochodów: łączących komfort i dynamikę klasy wyższej, z praktycznością i właściwościami terenowymi. Teraz, w Szanghaju, Audi przedstawia studyjne auto na nowo interpretujące klasyczną koncepcję allroad, a jednocześnie dające wgląd w stylistyczną przyszłość marki z Ingolstadt.

Mocny i elegancki

Obserwowane z boku Audi prologue allroad, które ma długość 5,13 m, ukazuje nową, dynamiczną interpretację filozofii Audi allroad. Długa część przednia, następnie szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D, nadają autu atletycznej sylwetki, w zupełnie nowy sposób uwidaczniając elegancję i dynamikę koncepcji allroad.

Charakterystyczny zderzak i wypukłe wnęki kół, już na pierwszy rzut oka podkreślają uniwersalność Audi prologue allroad. Przednia i tylna oś są rozmieszczone proporcjonalnie, a szerokie wnęki kryją koła na 22-calowych, pięcioramiennych felgach.

W listwy okienne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek i okolice okien są aluminiowe. Tym samym materiałem ozdobiono zarówno przód, jak i tył pojazdu. Szeroki, szary pas z tworzywa sztucznego obiega cały samochód wzdłuż wnęk kół
i dolnej krawędzi podniesionej karoserii. Taki szczegół stylistyczny podkreśla siłę
i wytrzymałość auta, dając wrażenie, że jest ono jeszcze szersze.

Z przodu pojazdu dominuje płaska i szeroka osłona chłodnicy Singleframe, optycznie zintegrowana z całą sylwetką samochodu. Reflektory studyjnego pojazdu w kształcie klinów, to laserowe światła Matrix.

 

Szeroko rozciągnięty tył Audi prologue allroad, na wzór jachtu pochylony jest ku przodowi, nadając pojazdowi dynamicznego wyglądu nawet podczas postoju. Wąski pas świetlny łączy ze sobą tylne, diodowe światła. Ich pokrywy zbudowano
z trójwymiarowego szkła, co nadaje emitowanemu światłu plastycznego efektu.
Po obu stronach sportowo zaprojektowanego obszaru pod tylnym zderzakiem znajdziemy płaskie, poziomo podzielone otwory, w których umieszczono rury wydechowe. Całość wkomponowuje się w stylistykę tyłu auta. Szczegół ten symbolizuje koncepcję napędu Audi prologue allroad - skutecznego współdziałania silników: spalinowego i elektrycznego.

Spojrzenie w przyszłość: deska rozdzielcza

Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą.

Innowacje na tylnych siedzeniach

Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach
i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza najwyższej jakości muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, zbudowano również w technice OLED. Są bardzo cienkie i lekko zakrzywione.

Jeszcze przed rozpoczęciem podróży, pojazd oferuje swojemu kierowcy i pasażerom najwyższy komfort. Inteligentne oprogramowanie nazwane „odźwierny”, na podstawie danych naszego smartfona, rozpoznaje tożsamość i ustawia siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System prezentuje także uzależnione od preferencji właściciela propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy. Telefony komórkowe są łączone z pokładowym systemem infotainment i ładowane indukcyjnie przez Easy Slot w tunelu konsoli środkowej.

Silna wydajność

Silnik 4.0 TFSI - V8 z doładowaniem biturbo - oraz silnik elektryczny zintegrowany
z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, osiągają razem 540 kW
(734 KM) mocy systemowej i 900 Nm systemowego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła quattro wykorzystuje moc Audi prologue allroad w każdej sytuacji.

Od 0 do 100 km/h pojazd studyjny przyspiesza w 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego.

Karoserię modelu Audi prologue allroad zawieszono 77 milimetrów wyżej niż Audi prologue Avant.