Auto w Pracy

Slideshow Image

 

CITROËN AIRCROSS wyróżnia się płynną linią i naturalnym kształtem. Subtelne załamania i niezwykle wyraziste kształty nadwozia przyciągają wzrok. Duże opony o rozmiarze 275/45 R 22 zostały specjalnie zaprojektowane dla CITROËN AIRCROSS przez firmę Continental. Są wyposażone w masywne „klock”i z ułożonymi wzdłużnie lamelami, których głębokie nacięcia zapewniają doskonały napęd w trudniejszym terenie. Wyrazista stylistyka obręczy podkreśla zdolności terenowe studyjnego modelu.

Poziomy boczny pas nadwozia CITROËN AIRCROSS - wręcz równoległy do drogi - budzi poczucie pewności. To zupełnie nowe rozwiązanie stylistyczne w świecie SUV-ów, w którym obowiązują bardzo ścisłe kanony.

Gładkie i jednolite stylistycznie przednie i tylne zderzaki zwracają uwagę typowym dla marki CITROËN kształtem. Z przodu uwagę przyciąga wyeksponowane logo marki i dwupoziomowy, charakterystyczny układ świateł, wprowadzony w C4 Picasso, a z tyłu wyraziste światła z efektem 3D. Dopełnieniem charakterystycznych elementów typowej dla marki stylistyki jest płynna linia dachu i ciągła powierzchnia szyb , wpływające na poziomy układ bryły tego studyjnego samochodu.

Bryłę nadwozia wyznaczają mocne graficzne akcenty, których stylistyka jest podporządkowana funkcjonalności.

- Panel ochronny Alloy Bump

W concept carze CITROËN AIRCROSS pojawia się nowa interpretacja paneli Airbump® wprowadzonych po raz pierwszy w C4 Cactus, dostosowanych do wymagań stojących przed SUV-ami. Zadaniem Airbump® było zabezpieczenie nadwozia przed drobnymi codziennymi stłuczkami, natomiast Alloy Bump chronią CITROËN AIRCROSS przed bocznymi zderzeniami niczym widoczne paddingi.

Posiadają one konstrukcję plastra miodu i są wykonane z aluminiowej pianki o wysokiej zdolności pochłaniania energii zderzenia. Ten wykorzystywany w sportach motorowych materiał łączy doskonałe parametry ochronne, niską masę z estetycznym wyglądem i stanowi innowacyjną odpowiedź na wymagania segmentu SUV-ów.

- Doskonała aerodynamika dzięki Air Signs i Air Curtains

W sylwetce samochodu ukształtowanej tak, aby zapewnić optymalny opływ powietrza, uwagę przyciągają wyraziste elementy, które mają na celu dalszą poprawę parametrów aerodynamicznych: Air Sign; charakterystyczny chromowany element na tylnej szybie ułatwiający odpływ powietrza przez specjalny tunel, oraz Air Curtains z przodu, wyloty powietrza w przednich i tylnych nadkolach czy wysmukły kształt lusterek bocznych. Wszystkie te elementy przyczyniają się do zapewnienia bardzo dobrych właściwości aerodynamicznych CITROËN AIRCROSS, a jednocześnie są ciekawymi akcentami stylistycznymi.

Air Signs spełnia podwójną funkcję - oprócz poprawy aerodynamiki podkreśla znaczenie tylnych miejsc w samochodzie.

Concept car CITROËN AIRCROSS przyciąga wzrok intensywnym kolorem nadwozia - nasyconym odcieniem czerwieni wpadającym w pomarańcz, niezwykle optymistycznym i sugerującym otwarcie na świat. To kolor, którego nie da się nie zauważyć i który doskonale eksponuje linie CITROËN AIRCROSS. Jest również idealnie dopasowany do wykończenia kabiny CITROËN AIRCROSS, zapewniając ciągłość stylistyczną pomiędzy nadwoziem a wnętrzem samochodu.

Na kolorowej płaszczyźnie wyróżniają się elementy z masywnego metalu w podstawie lusterek bocznych, osłonie chłodnicy, Air Signs czy w hakach holowniczych. Ich surowy i autentyczny wygląd podkreśla solidność i bezpieczeństwo CITROËN AIRCROSS i potwierdza jego przynależność do świata SUV-ów

 

 

 

Produkowanie komfortowych samochodów jest jedną z idei przewodnich Marki CITROËN, która znajduje szczególne odzwierciedlenie w modelu AIRCROSS dzięki architekturze wnętrza zdominowanej przez:

- obszerne, otwarte strefy, tworzące zrównoważoną i pełną spokoju przestrzeń wnętrza, przy zachowaniu wyjątkowej funkcjonalności dzięki licznym, pomysłowym schowkom. Płynne kształty kontrastujące z elementami technicznymi, jak np. gładka i stwarzająca wrażenie zawieszenia w powietrzu deska rozdzielcza, podkreślona jedynie bocznymi nawiewami i dwoma ekranami, które stanowią jedyne widoczne urządzenia w wyrafinowanym stylistycznie wnętrzu CITROËN AIRCROSS;

- stylistykę opartą na układzie poziomych linii, dających poczucie przestrzeni i komfortu. We wnętrzu concept caru CITROËN AIRCROSS odnaleźć można zapoczątkowaną w modelu C4 Cactus koncepcję obszernych „kanapowych” siedzisk, nieco zmodyfikowaną w celu lepszego dopasowania do świata SUV-ów. Z uwagi na obecność środkowej konsoli, poziomy układ linii uzyskano dzięki ciągłości graficznych akcentów między drzwiami, fotelami a środkową konsolą oraz dzięki pokryciu siedzeń i środkowej konsoli białą, grubą skórą. Ta pozioma konfiguracja wnętrza potęguje wrażenie najwyższego poziomu komfortu.

Wrażenie komfortu tworzy również rozświetlone i barwne wnętrze, utrzymane w tej samej kolorystyce co nadwozie. Wystrój kabiny, w której biała skóra kontrastuje z tkaninowymi i skórzanymi elementami w kolorze pomarańczowym, jest pełen dynamiki i zdecydowanie nowoczesny. Taki dobór kolorów i materiałów znacząco przyczynia się do stworzenia kameralnego nastroju wnętrza CITROËN AIRCROSS.

W samochodzie koncepcyjnym CITROËN AIRCROSS zaawansowane technologie są podporządkowane funkcjonalności.

 Oprócz wysoko umieszczonych zegarów, w CITROËNIE AIRCROSS są również dwa 12--calowe panoramiczne ekrany HD o niespotykanym interfejsie graficznym, nawiązującym do świata mody i ekskluzywnych mebli. Ekrany te, dzięki wyjątkowemu bogactwu warstwy graficznej w niezwykle jasny i czytelny sposób dostarczają informacji dotyczących prowadzenia samochodu oraz infotainmentu. W pełni spójne z wystrojem wnętrza, żywe kolory, daleko odbiegające od stosowanych w motoryzacji standardów, podkreślone grą pikseli wzmacniają „cyfrową” atmosferę wnętrza CITROËN AIRCROSS.

- jeden z dwóch ekranów jest ruchomy i wyposażony w napęd: jest zamontowany na prowadnicy i może się swobodnie przemieszczać w kierunku pasażera pod wpływem zwykłego ruchu ręki, dzięki umieszczonemu w konsoli czujnikowi. W ten sposób pasażer może również korzystać z informacji dotyczących trasy przejazdu, obejrzeć film, wybrać utwór muzyczny, czy sprawdzić, na jaką wystawę warto pójść. Mając zapewnioną łączność ze światem, staje się on w równej mierze decydentem w sprawie podróży, co kierowca. Obydwa ekrany mogą również zostać połączone w jedną całość do wyłącznej dyspozycji kierowcy, który może je obsługiwać za pomocą touchpadów umieszczonych po obu stronach kierownicy;

- przestrzenny dźwięk, zapewniający najwyższy poziom komfortu akustycznego: każdy z 4 foteli jest wyposażony w głośniki i mikrofon, co ułatwia komunikację między pasażerami bądź też wręcz przeciwnie, pozwala się odizolować . Te dźwiękowe kapsuły sprawiają, że każdy może zdecydować, z kim chce się komunikować, nie zakłócając przy tym spokoju pozostałych pasażerów. Podróż staje się okazją bądź do wyciszenia się, bądź wspólnej przygody, do wyboru!

- wymiana informacji ze światem zewnętrznym: dwie kamerki internetowe, umieszczone w drzwiach po obu stronach CITROËNA AIRCROSS, umożliwiają robienie zdjęć podczas wspólnych wypadów i tworzenie albumów z podróży, którymi można się później dzielić ze znajomymi na portalach społecznościowych. Zdjęcia z kamer, wyświetlane na ekranach CITROËN AIRCROSS, mogą również służyć do zbierania informacji o widocznych wzdłuż trasy obiektach i zabytkach, które można potem odwiedzić posługując się nawigacją satelitarną. Podróż staje się w ten sposób rozrywką i wspólną przygodą.

Samochód koncepcyjny CITROËN AIRCROSS jest wyposażony w technologię Hybrid Plug-In. Hybrydowy, doładowywany układ napędowy stanowi połączenie silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi. Ta śmiała konfiguracja idealnie pasuje do CITROËNA AIRCROSS: pozwala zoptymalizować jego zachowanie na drodze oraz gwarantuje skuteczność napędu przy zachowaniu rekordowo niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji spalin.

CITROËN AIRCROSS łączy w sobie benzynowy silnik spalinowy z umieszczonym na tylnej osi silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM (70 kW) i momencie obrotowym 200 Nm. Silnik ten jest zasilany z akumulatorów litowo-jonowych, których czas pełnego ładowania z gniazdka domowego (16 A) wynosi 3,5 godziny. Współpracuje on z silnikiem benzynowym 1.6 THP o mocy 218 KM (160 kW) i momencie obrotowym 275 Nm.

Dzięki technologii hybrydowej Plug-in, CITROËN AIRCROSS jest przyjazny dla środowiska, w szczególności podczas użytkowania w mieście w trybie ZEV (Zero Emission Vehicle), w którym auto jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym o zasięgu 50 km, czy też na drogach wymagających częstych przyspieszeń i hamowań, na których układ hybrydowy pozwala ograniczyć zużycie paliwa poprzez równoczesne wykorzystanie obu napędów. Podczas jazdy po autostradach auto jest napędzane wyłącznie silnikiem spalinowym, zapewniającym bardzo dobre osiągi.

Zastosowanie rozwiązanie nie zmniejsza jednocześnie przyjemności prowadzenia i doznań z jazdy. Wręcz przeciwnie, w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału gazu lub potrzeby natychmiastowego zwiększenia momentu obrotowego, funkcja „boost” umożliwia równoczesne wykorzystanie obu silników, zapewniając pojazdowi bardzo wysokie osiągi (313 KM), bez zwiększania zużycia paliwa (1,7 l/100 km i 39 g CO2km). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,5 sekundy.

DANE TECHNICZNE

Wymiary

Długość: 4,58 m

Szerokość: 2,1 m

Wysokość: 1,73 m

Rozstaw osi: 2,80 m

Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in

Silnik benzynowy 1.6 THP: moc 218 KM (160 kW) / moment obrotowy 275 Nm

Silnik elektryczny na tylnej osi: moc 95 KM / moment obrotowy 200 Nm

Tryb ZEV: zasięg 50 km

Osiągi i zużycie paliwa:

od 0 do 100 km/h: 4,5 s

Zużycie paliwa: 1,7 l/100 km w cyklu mieszanym (zgodnym z normą MVEG),

Emisja CO2 39 g/km 

Opony

opony CONTINENTAL 275/45 R 22