Auto w Pracy

Slideshow Image



To jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów motoryzacyjnych w historii, dlatego Ford z dumą prezentuje nowego Mustanga. Został on zbudowany od podstaw, bo tworząc projekt współczesnego Mustanga Ford nie mógł uznać żadnych kompromisów. Samochód wyróżnia się doskonałymi osiągami, świetnym wyglądem, znakomitym podwoziem i wysoką jakością wykonania, zachowując jednocześnie surowy charakter, który przez dziesięciolecia przyciągał miliony entuzjastów na całym świecie. Poznańska premiera będzie pierwszą okazją, by pokazać Mustanga szerokiej publiczności w Polsce. Podczas Motor Show Poznań zostaną również ogłoszone ceny i specyfikacje nowego Forda Mustanga.

Dwa nadwozia, dwa silniki
Ford Mustang oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - Fastback i Convertible, oraz w dwóch wersjach silnikowych – 2.3 EcoBoost i 5.0 V8. Nowy silnik 2,3 l EcoBoost, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu, wnosi do gamy jednostek napędowych Mustanga turbodoładowanie. W tym silniku Ford po raz pierwszy użył turbosprężarki „twin-scroll” o obniżonym momencie bezwładności, uzyskując szybszą reakcję silnika na otwarcie przepustnicy, przy obniżonym zużyciu paliwa i niższej emisji spalin. Ford wyszedł w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom kierowców poszukujących wyjątkowych osiągów, przy niskim zużyciu paliwa. Z mocą 317 KM i momentem obrotowym 434 Nm silnik 2.3 EcoBoost ma wszystko, czego potrzebuje serce prawdziwego Forda Mustanga.

Gama silników Forda Mustang nie może obyć się bez wspaniałej, budzącej prawdziwe emocje jednostki V8. Widlasty, 5-litrowy ośmiocylindrowiec poddany został licznym modyfikacjom, dzięki którym jeszcze lepiej spisuje się na wysokich obrotach. Osiąga moc 421 KM i moment obrotowy o wartości 524 Nm.



Przekładnie i zawieszenie
Kierowcy, którzy wolą pozostawić autu zmianę biegów, ale nadal chcą przejmować kontrolę gdy tego zapragną, docenią nowe łopatki zmiany biegów zamontowane przy kierownicy, należące do standardowego wyposażenia wersji z sześciostopniową, automatyczną przekładnią Select-Shift. Redukcja biegów powiązana z obrotami silnika odbywa się automatycznie. Z kolei nowa, manualna przekładnia firmy Getrag otrzymała precyzyjniejszy układ sterowania biegami, wymagający mniejszego zaangażowania ze strony kierowcy.

Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenia z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona
z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Nowa konstrukcja przednich kolumn MacPhersona umożliwiła zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Wersje GT, zarówno z jednostką 2.3 EcoBoost jak i 5.0 V8 będą wyposażone w wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

Z tyłu pracuje nowe, niezależne zawieszenie typu „integral-link”, którego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały specjalnie zmodyfikowane i zestrojone pod kątem wysokich osiągów. Uwzględniono przy tym warunki drogowe charakterystyczne dla Europy, gdzie samochody poruszają się z dużymi prędkościami. Nowe aluminiowe tylne przeguby zmniejszają masę nieresorowaną, zapewniając wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.


Inteligentne technologie
Nowoczesne technologie zapewniają kierowcy Forda Mustanga precyzyjne informacje, pełną kontrolę nad samochodem oraz rozbudowane możliwości adaptacyjne. Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników „Drive Mode” umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Prowadzący tworzy w ten sposób idealnego Forda Mustanga w konkretnych warunkach jazdy.

Nowy Ford Mustang jest jednym z pierwszych modeli tej marki w Europie wyposażonym
w system SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje
8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.