Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Podczas 85. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie nowy PEUGEOT 208 został zaprezentowany w energetycznym i żywym lakierze Orange Power. Obecnie do oferty dołączą dwa innowacyjne lakiery strukturalne:  Ice Grey i Ice Silver, zapewniające niespotykany efekt wizualny.

Po raz pierwszy na świecie lakiery tego typu będą dostępne w seryjnie produkowanych samochodach.

Lakiery te mają wiele zalet:

- Wyróżniają się na tle innych i są bardzo atrakcyjne wizualnie. Matowe, aksamitne wykończenie doskonale eksponuje sylwetkę samochodu i podkreśla jego dynamiczny i nowoczesny styl. Nowe lakiery silnie reagują na zmiany oświetlenia - gra światłocieni przyciąga wzrok w odróżnieniu od zwykłych matowych lakierów, które spłaszczają bryły i sprawiają, że linia staje się mniej wyraźna;

- Oba lakiery są bardziej wytrzymałe i łatwiejsze w utrzymaniu, niż klasyczne matowe lakiery. Są również bardzo odporne na drobne zarysowania i dobrze znoszą częste mycie pod ciśnieniem lub w myjni mechanicznej (bez woskowania);

- Dzięki wprowadzeniu do wielkoseryjnej produkcji lakiery te, zazwyczaj bardzo drogie (ich cena może sięgać 6000 euro!) i zarezerwowane dla krótkich serii produkcyjnych lub samochodów premium produkowanych w tradycyjny sposób,  są teraz dostępne w cenie lakierów perłowych. Ich cena w Europie sytuuje się na poziomie poniżej 800 euro, czyli zaledwie o 180-20 euro więcej w stosunku do lakieru metalicznego.

Z technicznego punktu widzenia jest to prawdziwe osiągnięcie, chronione międzynarodowym patentem. Nowe lakiery są nanoszone bespośrednio w zakładzie w  Poissy (Francja). Ich wprowadzenie do produkcji przemysłowej wymagało specjalnych prac rozwojowych trwających blisko 4 lata. Spodnie powłoki (zabezpieczenie antykorozyjne, lakier bazowy i kolor bazowy) są takie same jak w klasycznym lakierze metalicznym. Cała innowacja tkwi w składzie i nakładaniu wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego. Lakiery te zawierają składniki strukturalne oraz drobne cząstki krzemionki i mikrokulki poliamidu. Cząstki krzemu zatopione w żywicy zapewniają matowe wykończenie i ziarnistą fakturę, a także wytrzymałość, podczas gdy mikrokulki poliamidu nadają powłoce lakieru charakterystyczną strukturę.

Ponieważ dolne warstwy podkładowe są identyczne, na tym samym automatycznym stanowisku można nakładać lakier klasyczny jak i strukturalny. To innowacyjne rozwiązanie produkcji zapewnia jej większą elastyczność, a jednocześnie umożliwia wprowadzenie nowych lakierów na szeroką skalę i ich zaoferowanie po konkurencyjnej cenie.

Więcej o Peugeot