Auto w Pracy

Slideshow Image

Z pakietem Manthey – zdecydowanie tak. Nowy zestaw poprawia osiągi na torze dzięki mocno zoptymalizowanej aerodynamice, zmianom w podwoziu oraz ulepszonym komponentom hamulców.

Aerodynamika 911 GT3, już fabrycznie nastawiona na wysoki docisk, została dalej dopracowana pod jazdę torową. Podwozie tworzy teraz jednolity element aerodynamiczny – deflektory powietrza wydłużono do 1,5 m, a spód bagażnika wygładzono nową osłoną. Przednia listwa zderzaka jest dłuższa o 12 mm, a większy docisk generują nowe żebra dyfuzora oraz boczne klapy. Skrzydło o mocowaniu „łabędzia szyja” poszerzono i wyposażono w listwę Gurneya, a boczne płyty wyprofilowano tak, by poprawić przepływ powietrza. Tylny dyfuzor z dłuższymi żebrami zwiększa docisk bez wzrostu oporu.

Karbonowe aerotarcze na tylnych kołach redukują opory i uzupełniają działanie pozostałych elementów aero. Efekt? Zestaw Manthey podnosi docisk bez zwiększania oporu aerodynamicznego. Przy 285 km/h w ustawieniu drogowym generowane jest 355 kg docisku, a w torowym – aż 540 kg (niedozwolone na drogach publicznych).

We współpracy z Manthey opracowano też regulowane, gwintowane zawieszenie przystosowane do wyższych wartości docisku. Umożliwia ono czterostopniową regulację, a ugięcie i odbicie można ustawić bez użycia narzędzi. Zmienione sztywności sprężyn i wyższa przyczepność mechaniczna poprawiają stabilność i pewność prowadzenia, zwłaszcza na krawężnikach.

Opcjonalnie dostępny jest zestaw kutych felg 20"/21", lżejszych o 6 kg od standardowych. W zestawie znajdują się również przewody hamulcowe w stalowym oplocie, a dla aut z PCCB – wyścigowe klocki hamulcowe.

 

Pakiet uzupełniają elementy personalizacji: podświetlane nakładki progów z logo Manthey, projektory LED, oznaczenia na drzwiach, kolorowe karbonowe aerotarcze, pasy holownicze (w trzech kolorach) oraz wykonane z CFRP wloty i wyloty powietrza.

Pakiet Manthey dla Porsche 911 GT3 trafi do sprzedaży w marcu 2026 roku.