Auto w Pracy

Slideshow Image

Renault Clio debiutowało w 1990 roku, robiąc przełom w standardach wyznaczonych dla segmentu miejskich aut. Nowe autko przynosiło trendy z pojazdów wyższej klasy. Clio potrafiło zaskoczyć nietypowymi rozwiązaniami. Fani motoryzacji pamiętają Clio V6 i całą rodzinę modeli R.S.

35 lat produkcji nie oznacza emerytury dla tego modelu. Właśnie debiutuje kolejna 6 generacja Clio. Długi przód, rozstaw osi zwiększony o 8 mm do 2,59 m i bardzo dynamiczna linia dachu, nowatorska w tym segmencie pojazdów i przywodząca na myśl ultrakompaktowe coupe. Dach jest zwieńczony anteną w kształcie płetwy rekina i kończy się zintegrowanym spojlerem. Design Nowego Clio charakteryzuje się wymiarami zwiększonymi względem poprzedniej generacji: wraz z wydłużeniem zwisów długość samochodu wzrosła o 67 mm z 4,05 m do 4,12 m, natomiast jego szerokość zwiększyła się o 39 mm z 1,73 m do 1,77 m. Wysokość pozostała na podobnym poziomie i wynosi 1,45 m (o 11 mm więcej niż w poprzedniej generacji).Nowe wyraziste kształty i wnętrze z dbałością o estetykę. Znajdziemy tam podwójny ekran openR w układzie w kształcie litery „V”, system multimedialny openR link z usługami Google. Na kierownicy znajduje się także przycisk Multi Sense, przy pomocy którego można wybrać tryb jazdy, co wiąże się z odpowiednią zmianą koloru oświetlenia ambientowego wewnątrz samochodu.

Nowe Renault Clio, przeznaczono dla pięciu pasażerów, ma teraz więcej schowków, w tym schowek w uproszczonej środkowej konsoli, zamykany elastyczną, składaną pokrywą przypominającą etui na tablet (zależnie od wersji). Wewnątrz także znajdują się dwa porty USB C z przodu, ładowarka indukcyjna (zależnie od wersji) i gniazdo 12 V z tyłu, do którego w zależności od potrzeb można podłączyć przejściówkę USB lub urządzenie takie jak lodówka przenośna.

Bagażnik ma do 391 litrów pojemności (zależnie od napędu) i jest bardzo łatwo dostępny za sprawą progu załadunku obniżonego o 40 mm względem poprzedniej generacji. Przycisk otwierający bagażnik znajduje się bezpośrednio na jego pokrywie.

Nowe Renault Clio rośnie w siłę za sprawą oferty czterech nowych zespołów napędowych o mocy od 115 do 160 KM, które pozwalają maksymalnie wykorzystać zwrotność oferowaną przez zawieszenie i poszerzony rozstaw kół.

Flagowa wersja z zespołem napędowym full hybrid E-Tech 160 KM zbudowana przez Horse Powertrain, zapewnia jednocześnie dużą przyjemność jazdy dzięki unikalnej, inteligentnej wielotrybowej skrzyni biegów, pierwszorzędne osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s, czyli o sekundę szybciej niż w poprzedniej generacji) i maksymalną wydajność, a przy tym nie wymaga od kierowcy ładowania akumulatora. Może się pochwalić rekordowo niską emisją CO2 wynoszącą 89 g/km, a to za sprawą niskiego homologowanego zużycia paliwa w cyklu mieszanym – zaledwie 3,9 l/100 km. To mniej niż w przypadku napędu full hybrid E-Tech 145 KM i nawet o 40% mniej w porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym.

Skrzynia biegów współpracująca z zespołem napędowym full hybrid E-Tech 160 KM bazuje na technologii opracowanej dla Formuły 1 i dysponuje dwoma przełożeniami dla głównego silnika elektrycznego i czterema dla silnika spalinowego.

Aby umożliwić korzystanie z aplikacji pobranych ze sklepu Google Play, klienci po raz pierwszy otrzymują pakiet 2 GB danych miesięcznie przez trzy lata w cenie samochodu (lub do daty zakończenia umowy najmu samochodu z Mobilize Financial Services). To w zupełności wystarczy, aby móc codziennie korzystać z najbardziej popularnych aplikacji pokładowych, i odpowiada przykładowo odtwarzaniu muzyki w streamingu (w normalnej jakości) przez 40 godzin lub filmów przez maksymalnie trzy godziny. Użytkownicy korzystający z dużej ilości danych będą mogli wykupić subskrypcję większego pakietu.

Dzięki aplikacjom i danym dostępnym w systemie multimedialnym samochodu kierowcy nie będą potrzebowali korzystać w czasie jazdy ze smartfona, co pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo na drodze i pozwoli uniknąć przegrzania urządzenia.

Nowa oferta danych mobilnych w cenie samochodu będzie wkrótce dostępna we wszystkich pojazdach Renault.