Renault ujawniło nazwy odświeżonej gamy modeli dostawczych: Estafette, Goelette i Trafic. Marka będzie oferować klientom biznesowym kompletną gamę modeli, elastyczną i stale rozwijaną, zbudowaną w oparciu o architekturę SDV (Software Defined Vehicle) opracowaną przez Ampere.
Nowa platforma stanowi znaczący postęp w projektowaniu inteligentnych samochodów za sprawą swojej elastyczności, ergonomii i łączności. Oferuje niemal nieskończone możliwości dostosowania czy redukcji kosztów użytkowania, a przy tym gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajności.
Renault Trafic, samochód dostawczy wyprodukowany w ponad 2,5 miliona egzemplarzy od 1980 roku. Renault Trafic E-Tech electric wyróżnia się nowoczesnymi proporcjami i jednobryłowym designem nadwozia o organicznym i dynamicznym kształcie. Za sprawą zmniejszonego zwisu przedniego i wydłużonego rozstawu osi koła mogły zostać umieszczone na samych końcach samochodu w celu zmaksymalizowania przestrzeni wewnętrznej przy zachowaniu promieniu skrętu takiego jak w Renault Clio.
Wysokość poniżej 1,9 m umożliwia łatwy wjazd na parkingi podziemne. Technologiczny charakter samochodu został podkreślony przez centralny motyw na przodzie, akcentujący podświetlaną listwę górną oraz umieszczone po bokach światła do jazdy dziennej, które uwydatniają nowoczesny charakter i styl high-tech modelu. Na środku listwy uwagę przyciąga podświetlane logo, świadczące o dbałości o szczegóły. Linia boczna nadwozia została zaprojektowana tak, aby kojarzyła się z wyraźnym dynamizmem. Wprowadza subtelną animację wizualną, potęgującą wrażenie ruchu i energii nawet podczas podstoju.
Z tyłu samochód prezentuje wysoką, harmonijnie pasującą do bocznych szyb linię, asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe o mocno zarysowanych krzywiznach oraz optymalizujący aerodynamikę spojler z deflektorami. Tylne światła wyróżniają się unikatowym, charakterystycznym układem, który zostaje uwydatniony przez trójwymiarowy relief, dodający stylistyce oryginalności i wyrafinowania.
Solidność konstrukcji wizualnie podkreślają czarne osłony dolnej części nadwozia o ziarnistej fakturze, takie jak przednie i tylne zderzaki oraz dolne elementy drzwi, które dają wrażenie trwałości i gotowości do codziennego, intensywnego użytkowania.
Renault Goelette E-Tech electric: samochód wszechstronny. Goelette, historyczny samochód dostawczy marki Renault, pojawił się na drogach w 1956 roku i był produkowany przez 10 lat. Nowy Renault Goelette E-Tech electric, będzie dostępne w trzech wersjach: podwozie z kabiną, skrzynia i wywrotka. Daje tym samym szeroki wachlarz możliwości budowy samochodów modyfikowanych.
Poprzez pełne wykorzystanie nowej, inteligentnej i elastycznej architektury oferowanej przez nową generację przednia część nadwozia Goelette E-Tech electric została ujednolicona aż do słupka B, identycznie jak w modelu Trafic E-Tech electric.
Tylna część, bez wyposażenia, została zaprojektowana w taki sposób, aby można było ją wyposażać i personalizować niemalże w nieskończoność dzięki elementom konstrukcyjnym, w których można umieścić „box” lub inne konfiguracje dostosowane do określonych potrzeb użytkowników.
Tylne światła, stanowiące połączenie funkcjonalności i elegancji, podkreślają ogólną stylistykę samochodu. Renault Goelette E-Tech, dostępne w wersjach ze stopniem lub bez, zostało opracowane tak, aby dostosować się do każdej sytuacji, a przy tym zachować praktyczny i nowoczesny charakter.
Renault Estafette E-Tech electric. Estafette E-Tech to nowa, współczesna interpretacja legendarnego samochodu dostawczego Renault z lat 60., dostosowana do wymogów nowoczesnej logistyki miejskiej.
W latach 1959–1980 powstało ponad pół miliona sztuk modelu o kultowej nazwie Estafette, która dla kilku pokoleń stała się symbolem samochodu dostawczego. Stylistyka w dużej mierze nawiązuje do modelu Renault Estafette Concept, zaprezentowanego we wrześniu ubiegłego roku.
Kompaktowe wymiary – długość 5,27 m i szerokość 1,92 m – ułatwiają manewrowanie w mieście. Wysokość wynosząca 2,6 m pozwala osobie o wzroście do 1,9 m na wygodne przemieszczanie się w przestrzeni ładunkowej oraz na zapewnienie płynnego ruchu między kokpitem i strefą załadunku. Podobnie jak w przypadku modelu Trafic E-Tech electric, wyjątkowa zwrotność samochodu gwarantuje niesamowitą szybkość reakcji w wąskich uliczkach i gęsto zabudowanych obszarach miejskich.
Renault Estafette E-Tech, inspirowane designem modelu Trafic E-Tech electric, wyróżnia się dużą, trzyczęściową przednią szybą, która oferuje panoramiczny widok i zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort prowadzenia. Bardzo nowoczesny przód samochodu jest ozdobiony charakterystycznym układem świateł – listwą świetlną ze zintegrowanymi światłami dziennymi, położonymi idealnie w jednej linii – podkreślającym technologiczną stylistykę modelu. Z kolei logo Renault dodaje tej harmonijnej całości prostoty i elegancji.
Renault Estafette E-Tech electric jest wyposażone w funkcje stworzone z myślą o klientach biznesowych pracujących w środowisku miejskim, takie jak chowane, boczne drzwi przesuwne ze zintegrowaną, niewidoczną prowadnicą zapewniającą płynne otwieranie.
Stopnie boczne po obu stronach poprawiają ergonomię użytkowania dzięki łatwiejszemu wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Jednoczęściowa kurtyna przesuwna z tyłu umożliwia optymizację przestrzeni ładunkowej, a stopień ze stali nierdzewnej podkreśla solidny, technologiczny charakter samochodu.
Czarne osłony o ziarnistej fakturze w górnej i dolnej części nadwozia wizualnie zmniejszają wysokość samochodu i nadają mu dynamiczny, nowoczesny wygląd. Elementy te wzmacniają również solidność nadwozia i stanowią idealną ochronę podczas intensywnego użytkowania w mieście.
Nowa gama samochodów będzie produkowana w fabryce w Sandouville we Francji i pojawi się na rynku w 2026 ro. Bardziej szczegółowe informacje zostaną podane w nadchodzących miesiącach.