Auto w Pracy

Slideshow Image

Model z silnikiem benzynowym 1.6 TGDi o mocy 197 koni mechanicznych będzie pierwszym wariantem dostępnym na polskim rynku. Nadwozie auta jest wykonane w większości z aluminium, a do łączenia elementów wykorzystywana została technologia nitowania i klejenia wywodząca się z przemysłu lotniczego.

Samochód jest standardowo wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania jazdy, takie jak adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, czujniki parkowania, kamera 360 stopni, przypomnienia o ograniczeniach prędkości i systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Również bezpieczeństwo było priorytetowe podczas projektowania auta. Dbają o nie m.in. elektroniczny program stabilizacji jazdy, system monitorowania jazdy, ostrzegania przed kolizją oraz autonomicznego hamowania awaryjnego i awaryjnego wymijania. Wnętrze wyposażone jest też w szereg poduszek powietrznych, nie tylko dla kierowcy i pasażera, ale też boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne i środkową poduszkę powietrzną. Jego bezpieczeństwo podkreśla pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP z wynikami: 87% za ochronę dorosłych pasażerów, 88% za ochronę dzieci, 68% za ochronę niechronionych użytkowników dróg i 83% za Safety Assist.

Dzięki dwóm 20,5-calowym ekranom i integracji asystenta głosowego, który wkrótce zostanie połączony z ChatGPT, zarządzanie aplikacjami oraz wykonywanie poleceń poprzez rozmowy ze sztuczną inteligencją będzie niezwykle proste. Samochód posiada również system multimedialny z łącznością CarPlay i Android Auto, a o odpowiedni dźwięk zadba system 8 głośników SONY. Nie zabraknie w nim również ładowarki indukcyjnej oraz standardowych portów USB oraz USB-c – zarówno z przodu, jak i z tyłu.

OMODA 5 będzie wyposażona również w dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy oraz automatycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Wszystkie fotele będą podgrzewane i regulowanie elektrycznie, a o odpowiedni nastrój w środku zadba oświetlenie ambientne z przodu i z tyłu.