Auto w Pracy

Slideshow Image

Projekt Refactory to jeden z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault. , który ma doprowadzić Grupę Renault do neutralności węglowej w Europie w roku 2040.

W uruchomionych już 2 zakładach, we Flins we Francji i w Sewilli w Hiszpanii, 3-4-letnie samochody używane przywracane są do stanu fabrycznego na skalę przemysłową. W ramach  Refactory uruchamiana jest kolejna działalność: zamiana napędu spalinowego na elektryczny w klasycznych samochodach koncernu.

W zakładzie we Flins (Francja) poza odświeżeniem kilkuletniego samochodu koncernu Renault można dokonać zmiany napędu spalinowego na elektryczny. Oferta dotyczy kultowych modeli: Renault 4 i Renault 5 oraz Twingo pierwszej generacji, oferta z czasem zostanie rozszerzona.

Renault jest pierwszym producentem samochodów, który nawiązał współpracę z producentem zestawów modernizacyjnych R-fit. Zestaw do Renault 4L jest dostępny od lutego tego roku za 11 900 euro, zestaw do Renault 5 będzie dostępny od września 2023 roku. Oferta obecnie dostępna jest na terenie Francji, gdzie przepisy dopuszczają taką modyfikację przez producenta.

Instalacja trwa od kilku godzin do kilku dni, w zależności od modelu. Zachowany zostaje układ hamulcowy, amortyzatory i skrzynia biegów. Pojazd po konwersji posiada gwarancję. Po przeprowadzeniu operacji należy zmienić dowód rejestracyjny pojazdu, aby potwierdzić zmianę źródła zasilania silnika. Warunkiem jest zachowanie masy, która nie przekracza 120% tej wyjściowej z procesu homologacji. To ograniczenie jest podyktowane względami bezpieczeństwa. Wszystkie podzespoły, takie jak hamulce czy zawieszenie zostały zaprojektowane dla konkretnej masy. Z tego powodu nie można w klasycznych samochodach zamontować zbyt ciężkich akumulatorów. Zasięg samochodów klasycznych po transformacji będzie ograniczony od ok. 90 km.