Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowe Renault Arkana reprezentuje nową stylistykę marki, wpisującą się w Nową Falę Renault. Na grillu zobaczymy logo Renault „Nouvel’R” umieszczone na czarnym błyszczącym panelu, który łączy reflektory. Całość tworzy niezwykle elegancką gładką płaszczyznę.

 

Listwa F1, stanowiąca poprzednio charakterystyczny elementy wyposażenia wersji R.S. Line i E-Tech Engineered, jest obecnie oferowana w najwyższych wersjach gamy: techno i esprit Alpine. W wersji techno ma kolor nadwozia, a w esprit Alpine – satynowej szarości.

 

Z tyłu nadwozia logo znajdujące się na środku klapy bagażnika ma podobnie jak z przodu kolor czarnego chromu, taki sam jak litery nazwy modelu czy końcówka wydechu. Klosze świateł mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu, która podkreśla ich nowoczesność.

 

Z całej gamy znika chrom. Nie zobaczymy go na żadnych elementach ozdobnych na grillu, obramowaniach szyb itd. W zależności od wersji pojawiają się różne rodzaje czerni – klasyczny, satynowy lub błyszczący czarny lakier.

 

Nowa Arkana, podobnie jak inne nowe modele z gamy Renault, jest dostępna również w wersji esprit Alpine, w stylu sportowej elegancji, która doskonale pasuje do tego samochodu.

Gama Nowej Arkany obejmuje trzy wersje: evolution, techno i esprit Alpine. Już w wersji evolution Nowa Arkana jest wyposażona w standardzie w nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault EASY LINK. System multimedialny ma funkcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay, Cyfrowy ekran na panelu zegarów ma przekątną 7 cali, ale znacznie większą powierzchnię użytkową niż dotychczas.

Wersja techno wyróżnia się nie tylko listwą F1 w kolorze nadwozia, lecz także obręczami kół, montowanymi poprzednio w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Logo i nazwa modelu na tylnej klapie są zabarwione na kolor matowego chromu.

W gamie pojawia się również nowy kolor lakieru niebieski nocturne. Oferta silnikowa obejmuje poprzednio oferowane jednostki: E-Tech full hybrid 145 KM i silniki mild hybrid 140 i 160 KM.

Napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM składa się z dwóch silników elektrycznych (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.

Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje dzięki temu do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną zespołu.

Ruszanie z miejsca zawsze odbywa się w trybie elektrycznym. Zespół napędowy E-Tech full hybrid 145 KM Nowej Arkany jest wyposażony w funkcję „e-save”. Jest ona dostępna z ekranu centralnego w ustawieniach samochodu lub w ustawieniach trybu jazdy w przypadku wersji wyposażonych w system MULTI-SENSE i pozwala na zachowanie minimum 40% naładowania akumulatora.