Auto w Pracy

Slideshow Image

Wprowadzenie na rynek popularnych wersji Wildtrak i Limited oznacza start sprzedaży najlepiej sprzedających się odmian Rangera i następuje po premierze opracowanego przez Ford Performance nowego Rangera Raptora, który stanowi topowy model w linii Rangerów.

Ford zaprojektował nowego Rangera od podstaw, aby pomóc klientom pracować efektywniej i mądrzej. Wyróżnia się odważną stylistyką nadwozia, układami napędowymi korzystającymi z najnowszych rozwiązań technicznych, między innymi 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V6 firmy Ford, zmodernizowanego podwozia i zawieszenia, powiększonej przestrzeni ładunkowej oraz nowoczesnego wnętrza, w którym kierowcę wspierają zaawansowane systemy asystujące i łączności. Układ napędowy, generujący moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, pozwala na holowanie przyczepy o masie do 3500 kg.

Zarówno Ranger Limited, jak i Ranger Wildtrak, mogą być wyposażone w jednostkę 2,0‑litrową EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM.

Sześć wybieranych trybów jazdy 5 jest uzupełnieniem układu jezdnego, który został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu kątów natarcia, uzyskaniu maksymalnego wykrzyżowania i skoku koła w trudnych warunkach terenowych. Tryby Normal, Eco, Slippery (śliska nawierzchnia), Mud/Ruts (błoto/koleiny), Sand (piasek) i – w przypadku automatycznych skrzyń biegów – Tow Haul (tryb holowania) dostosowują niezbędne parametry, w tym dystrybucję mocy, kontrolę trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności i charakterystykę przełożeń, aby podnieść efektywność w różnych scenariuszach jazdy.

Wymagający klienci pragnący podnieść terenowe możliwości samochodu, mają do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, który jest standardem w Rangerach Wildtrak wyposażonych w silnik wysokoprężny V6 o pojemności 3,0 l.

Zewnętrzne wyposażenie Rangera Wildtrak obejmuje montowane w standardzie relingi dachowe ułatwiające przewożenie ładunków, a także stalowe płyty ochronne chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą, przydatne podczas przepraw w terenie. W bogatym wnętrzu Wildtraka znajdziemy skórzane fotele z plisowanymi akcentami, podgrzewaną sportową kierownicę z kontrastowymi szwami, nastrojowe oświetlenie oraz podsufitkę w kolorze Ebony. 

Ranger Limited może pochwalić się również bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico™ opracowanym przez Forda, skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex oraz konsolę pokrytą miękkim winylem.

Ceny Rangera Wildtrak rozpoczynają się od 209 600 zł netto, a ceny bogato wyposażonej wersji Limited rozpoczynają się od 201 950 zł netto. Oba modele oferowane są w wersji nadwozia Double Cab, a dostawy do klientów rozpoczęły się na początku 2023 roku.

Wersje Wildtrak stanowiły 60 procent sprzedaży Forda Rangera poprzedniej generacji, co świadczy o popycie na pickupy w specyfikacjach oferujących wyższy komfort i bardziej wszechstronnych, które mogą służyć klientom nie tylko jako narzędzia pracy, ale także podczas spędzania wolnego czasu.