Auto w Pracy

Slideshow Image

Alpine A110 R jest najbardziej wyczynową wersją w gamie A 110. A110 R wyróżnia się między innymi niższą masą samochodu. Dzięki intensywnym zabiegom obniżono jego masę do 1082 kilogramów. W porównaniu z A110 S to o 34 kg mniej.

Pomimo mniejszej masy A110 R w porównaniu z A110 S z zestawem Aero cechuje się znacznie większym dociskiem aerodynamicznym na tył ze zwiększonym o 29 kg obciążeniem przy maksymalnej prędkości, co zapewnia mu lepszą stabilizację w szybkich zakrętach. Jednocześnie o 5% zmniejszony został opór aerodynamiczny (w trybie jazdy Track), co pozwala na osiągnięcie rekordowej maksymalnej prędkości 285 km/h.

Po raz pierwszy w gamie A110 niektóre elementy, takie jak maska, tylna klapa i dyfuzor, zostały zaprojektowane na nowo, specjalnie dla tej wersji. Na radykalny charakter nowego modelu wpływają także specjalne nastawy zawieszenia, 1,8 l silnik o mocy 300 KM i wyścigowy wystrój wnętrza, zapewniające użytkownikom niespotykanie intensywne doznania z jazdy.

Nowe Alpine A110 R napędzane 4-cyldrowym silnikiem 1,8 turbo współpracującym z automatyczną 7-stopniową skrzynią biegów z podwójnym mokrym sprzęgłem ma pod maską wszystko, czego trzeba do bicia rekordów. Maksymalny moment obrotowy 340 Nm jest dostępny od 2400 obr./min, a maksymalną moc 300 KM silnik osiąga przy 6300 obr./min. Dzięki funkcji automatycznego startu Launch Control nowy sportowy bolid rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h. Takie wyniki zapewniają mu oczywiście „pole position” w gamie A110.

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wyboru Indywidualnych nastawów. Układ jezdny Nowego Alpine A110 R znacząco poprawiają możliwości auta i zapewniają mu bezprecedensowe osiągi na torze. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm w porównaniu z A110 S. Dzięki regulowanym amortyzatorom prześwit można zmniejszyć o dodatkowe 10 mm na potrzeby wyczynowej jazdy na torze. Większa jest sztywność stabilizatorów poprzecznych przewidzianych dla tej wersji: o 10% w przednim i o 25% w tylnym zawieszeniu w porównaniu z A110 S. Ponadto o 10% zwiększona została także sztywność przednich i tylnych sprężyn zawieszenia, co zapewnia doskonałą stabilizację nadwozia.

Specjalnie opracowane dla A110 R amortyzatory hydrauliczne posiadają regulację, która umożliwia kierowcom personalizację doznań z jazdy. Dwudziestopołożeniowy pierścień pozwala regulować siłę tłumienia w zależności od prędkości w fazie ściskania i rozciągania.

Układ hamulcowy Brembo montowany w Nowym Alpine A110 R jest wyposażony w dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm. W A110R zastosowano system chłodzenia hamulców składający się z czterech elementów. Chwyty powietrza, zamontowane po obu stronach na górnych wahaczach przedniej osi, oraz przewody powietrzne, przymocowane do osłon na spodzie nadwozia, mają za zadanie kierować powietrze w stronę tarcz hamulcowych w celu ich skuteczniejszego chłodzenia. Dzięki tym elementom skuteczność i wytrzymałość systemu chłodzenia hamulców zostały zwiększone o 20%

Pomruk silnika jest bez trudu rozpoznawany – to brzmienie godne nazwy Alpine. Układ wydechowy Nowego A110 R z dodatkowym wtryskiem paliwa i końcówką wydechu z podwójnymi ściankami generuje bardziej rasowy efekt dźwiękowy. Idealną harmonię brzmienia uzyskano dzięki usunięciu zaworu wydechowego i optymalizacji geometrii końcówki wydechu. Szum przepływu spalin został w ten sposób ograniczony, aby zachować charakterystyczne brzmienie Alpine.