Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Francuskie samochody od zawsze słynęły z innowacyjnych rozwiązań. Peugeot podążając tą drogą, postanowił poprawić drążek skrzyni biegów, a w zasadzie to zamienić go na przełącznik wkomponowany w środkową konsolę. Zmiana ta możliwa jest tylko w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Rozwiązanie takie ma być bardziej przyjazne kierowcy, dzięki prostej obsłudze.

Nowy przełącznik, o praktycznym i nowoczesnym designie, zwalnia sporo miejsca na środkowej konsoli. To subtelne połączenie zawansowanej technologii i ergonomii doskonale współgra z designem PEUGEOT i-Cockpit® 3D modeli 208 i 2008.

Materiały użyte do wykonania przełącznika są najwyższej jakości i tworzą udane połączenie matowego chromu, „fortepianowej” czerni i karbonowego wyglądu podpórki pod dłoń. Jakość wykończenia jest zgodna z najwyższymi rynkowymi standardami.

We wszystkich wersjach napędowych, spalinowych i elektrycznych z automatyczną skrzynią biegów, nowy przełącznik umożliwia impulsowy wybór następujących trybów jazdy:

•             Reverse (R) – jazda na biegu wstecznym

•             Neutral (N) – przejście do położenia neutralnego

•             Drive (D) – automatyczny wybór jednego z 8 przełożeń w zależności od stylu jazdy, rodzaju drogi i stopnia obciążenia pojazdu.

Dwa inne przyciski umożliwiają aktywację następujących trybów:

•             Parking (P) – przełączenie skrzyni biegów do położenia parkingowego

•             Manual (M) – tryb ręczny, umożliwiający, w wersjach spalinowych, ręczne przełączanie biegów za pomocą umieszczonych za kierownicą łopatek. Występujący w wersjach elektrycznych przycisk Brake (B) pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii.

Włączenie poszczególnych trybów (R, N, D, P, M lub B) jest sygnalizowane zapaleniem się odpowiedniej świetlnej kontrolki. Włączony tryb pracy jest także sygnalizowany na panelu zegarów i wskaźników.

Wszystkie wersje 208 i 2008 wyposażone w nowy przełącznik sterowania skrzynią biegów są także wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, zapewniający oszczędność miejsca i komfort oraz spokój ducha kierowcy podczas codziennych przejazdów.

Przycisk aktywacji trybu hamowania z odzyskiwaniem energii w wersjach z napędem elektrycznym PEUGEOT e-208 i e-2008

W modelach e-208 i e-2008, które są w 100% elektryczne, przycisk M (ręczny) zastąpiono przyciskiem B (hamulec), co zwiększa odzyskiwanie energii podczas zwalniania:

             Jeśli tryb B nie jest włączony, po zdjęciu stopy z pedału przyspieszenia, intensywność zwalniania jest umiarkowana. Wrażenie zwalniania jest podobne jak w przypadku samochodów spalinowych z automatyczną skrzynią biegów.

             Po wciśnięciu przycisku B intensywność zwalniania po zdjęciu stopy z pedału przyspieszenia zwiększa się. W tym przypadku intensywniejsze jest też odzyskiwanie energii.

W ramach wprowadzanych udoskonaleń tryb Brake (B) jest teraz utrzymywany po jednokrotnym pchnięciu dźwigni (bez wyłączania silnika) podczas wykonywania manewru. Nie ma już potrzeby jego aktywacji przy ponownym rozruchu, pozostaje aktywny i zachowuje w pamięci parametry stylu jazdy kierowcy.