Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Przed Fordem S-MAX postawiono trudne zadanie. Połączyć obszerne wnętrze, nawet dla siedmiu osób, niskie koszty eksploatacji oraz dobre osiągi trakcyjne. Trudne zadanie, ale jak się okazuje, możliwe do wykonania.

Zacznijmy od wnętrza.  Ford S-MAX może być wyposażony w aż 7 miejsc, dzięki czemu nawet duża rodzina jest w stanie bardzo komfortowo podróżować. Tylna przestrzeń jest niezwykle elastyczna, dlatego też można ją w dużym zakresie konfigurować, zapewniając maksymalną praktyczność w zależności od potrzeb. Dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzędzie mogą być w każdej chwili złożone, aby zapewnić mnóstwo przestrzeni na bagaż dla 5-osobowej rodziny. Ponadto siedzenia w drugim rzędzie mogą być niezależnie przesuwane zwiększając przestrzeń ładunkową lub zapewniając więcej miejsca na nogi podróżnym. Regularne kształty bagażnika Forda S-MAX umożliwiają przewożenie ładunków o wysokości do prawie 1 metra i szerokości ponad 1 metra między tylnymi nadkolami. Nawet przy wykorzystaniu wszystkich siedmiu miejsc siedzących, przestrzeń bagażowa oferuje 285 litrów. Przy pięciu osobach na pokładzie, pojemność bagażnika to 965 litrów, natomiast gdy autem podróżują dwie osoby, mają one do dyspozycji aż 2020 litrów.

Jeżeli uwzględnimy, że S-MAX oferuje także pojemne schowki, to trzeba uznać pierwszy punkt za zrealizowany. Teraz tylko trzeba do tego znaleźć oszczędny i dynamiczny zespół napędowy. Aby to osiągnąć Ford wybrał hybrydowy zespół napędowy. Silnik elektryczny współpracuje z wolnossącą jednostką spalinową o mocy 152 KM i momencie obrotowym 200 Nm o pojemności 2488 cm3, zapewniając rewelacyjną elastyczność i niskie spalanie na poziomie średnio 6,4 l/100km. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy.

Opracowana przez Forda, wspomniana wyżej w pełni hybrydowa skrzynia biegów z rozdziałem mocy jest również wyposażona w symulowaną funkcję zmiany biegów, aby jeszcze bardziej zwiększyć sportowe wrażenia z jazdy. System automatycznie dostosowuje prędkość obrotową silnika do zmiany prędkości pojazdu, aby zwiększyć zaangażowanie kierowcy i dać mu więcej wrażeń z jazdy. Wybór biegów jest kontrolowany za pomocą ergonomicznego pokrętła zmiany biegów, które oferuje dodatkowy tryb maksymalizacji hamowania silnikiem podczas holowania lub zjeżdżania ze stromych wzniesień, co zapewnia wygodniejszą jazdę i maksymalne odzyskiwanie energii. Zaawansowany układ napędowy umożliwia również holowanie przyczepy o masie do 1750 kg w przypadku pięciomiejscowego wariantu S-MAX Hybrid i 1560 kg w wariancie siedmiomiejscowym.