Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Zespół Ford Performance zaprezentował model samochodu terenowego, przygotowany do startów w najtrudniejszych imprezach off-road. Ford Bronco DR bazuje na konstrukcji seryjnego,         4-drzwiowego modelu, ale ten jedyny w swoim rodzaju Bronco ma przenieść wiedzę i doświadczenia marki na nowy poziom. Limitowana wersja DR została zbudowana wyłącznie jako samochód do jazdy w terenie. Wykorzystuje imponujące możliwości seryjnego Bronco wzbogacone o trzecią generację 5-litrowego silnika V8 Coyote (o przewidywanej mocy ponad 400 KM), amortyzatory Multimatic Positional Selective DSSV, klatkę bezpieczeństwa Multimatic oraz wiele innych technicznych modyfikacji.

Podczas gdy ostateczna specyfikacja zostanie udostępniona bliżej daty sprzedaży, Bronco DR zawiera długą listę wyposażenia opracowanego specjalnie dla ekstremalnych rajdów pustynnych. Wieloletni partner Ford Performance – Multimatic - ulepszył, dostępny wyłącznie w Bronco, system „High-performance Off-road Stability Suspension” (H.O.S.S.), dodając amortyzatory z systemem regulacji pracy DSSV o 80-milimetrowych obudowach chłodzonych płynem, a także zaprojektowane przez Multimatic aluminiowe dolne wahacze. W porównaniu do czterodrzwiowego wariantu Bronco serii Badlands, DR dysponuje o 55,1% większym skokiem przedniego zawieszenia i o 58,6% większym skokiem na tylnej osi - gwarantując niezwykłą dzielność w niemal każdym terenie.

Pojazd - o masie startowej około 2 812 kg - ma kąt natarcia 47 stopni, kąt zejścia 37 stopni i kąt rampowy 33 stopni. Takie parametry podwozia pozwalają pokonać nawet najbardziej wymagające trasy off-road. Dodatkowo 73,7-calowy (1,87 metra) rozstaw kół przednich i 73,3-calowy (1,86 metra) rozstaw kół tylnych, zapewniają stabilność podwozia na drodze.

Bronco DR wyposażono w 37-calowe opony całoroczne BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3 (37x12.5R17) i koła beadlock. Opony zostały wykonane z zaawansowanej mieszanki Krawl-TEK, która poprawia przyczepność na nawierzchniach skalnych i śliskich, a Linear Flex Zone zapewnia lepszą przyczepność podczas jazdy z obniżonym ciśnieniem w oponach.

Klatka bezpieczeństwa Multimatic, zoptymalizowana z wykorzystaniem metody elementów skończonych (FEA) ze zintegrowany orurowaniem OE ACCRA, osłania kabinę dla dwóch pasażerów wyposażoną w parę kubełkowych foteli sportowych oraz wyświetlacz Motec C187 wraz z systemem gromadzenia danych CAN - z opcjonalnym dostępem do danych w chmurze.

Bronco DR wyposażono w przetestowany i sprawdzony układ przeniesienia napędu 10R80 oraz elektryczny system sterowania napędem 4x4 (shift on the fly) z modelu Ford F-150. Moment obrotowy jest przenoszony przez niezależny, elektronicznie blokowany przedni i tylny mechanizm różnicowy o przełożeniach 4,70:1. Przednie półosie to unikalne konstrukcje RCV, które zapewniają przeniesienie potężnego momentu obrotowego przy zwiększonym skoku zawieszenia.

Duże wloty powietrza w przedniej części auta i kolejne na dachu zapewniają dodatkowe transfery powietrza do zamontowanej z tyłu chłodnicy. Zbiornik paliwa o pojemności 65 galonów (246 litrów) znajduje się poniżej przestrzeni ładunkowej. Bronco DR posiada hamulce tarczowe na czterech kołach z produkcyjnego modelu Bronco, z ulepszonymi klockami oraz układ kierowniczy ze wzmocnionymi przegubami drążków kierowniczych.

Mając na celu obniżenie masy pojazdu, nadwozie wykonano z włókna szklanego i usunięto część standardowego wyposażenia seryjnego modelu. Min. Klimatyzację i wszystkie szyby.  Panele boczne, które zajmują miejsce standardowych drzwi, są inspirowane Bronco R. Rurowy metalowy zderzak przedni, a także wiele innych detali, nawiązują do obecnego seryjnego Bronco. DR posiada m.in. fabryczny grill, seryjne okrągłe reflektory, tylne lampy itp.

Prototyp Bronco DR zadebiutuje w SCORE Baja 1000 w 2022 roku nosząc czerwone, białe, czarne i niebieskie barwy Ford Performance, by upamiętnić jedyne zwycięstwo w Baja 1000. Pierwsze 50 sztuk Bronco DR 2023 będzie dostępnych w sprzedaży pod koniec 2022 roku z ceną wywoławczą około 200 000 dolarów.