Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

W samochodzie dostawczym najważniejsze jest wykonanie zadania, czyli dowiezienie towaru do miejsca docelowego. Tak  zdefiniowana funkcjonalność auta, często jest przeszkodą do zakupu pojazdu w pełni elektrycznego. Przy intensywnym wykorzystaniu auta, brakuje czasu na ładowanie akumulatorów. W takiej sytuacji, hybrydowe propozycje Forda są godne rozważenia.

Zdolność do jazdy bez emisji spalin i brak obaw o zasięg oferują Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Dodatkowym atutem jest fakt, że mogą być dodatkowo ładowane z sieci elektrycznej, co zapewnia czysto elektryczny zasięg do 50 km – przyczyniając się do zmniejszenia lokalnej emisji CO2 i umożliwiając wjazd do coraz większej liczby stref ultra-niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

Wyposażone w zaawansowaną technologicznie architekturę hybrydową, przednie koła Transita Custom i Tourneo Custom Plug-In Hybrid są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 92,9 kW, zasilanym akumulatorem litowo-jonowym o mocy 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzana jednostka benzynowa 1,0 Ecoboost pełni rolę generatora prądu i wydłuża zasięg. Port ładowania, znajdujący się w przednim zderzaku, umożliwia uzupełnienie energii auta do pełna w 4,3 godziny przy użyciu domowego 240-woltowego zasilacza 10 A lub w czasie 2,7 godziny przy użyciu komercyjnej ładowarki samochodowej typu 2 AC. Dodatkowa energia elektryczna jest odzywsiwana przez ładowanie regeneracyjne, gdy pojazd zwalnia lub hamuje. Ponadto kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy, co pozwala dostosować pracę systemu do warunków na drodze:

·         Tryb EV Auto ma na celu zapewnienie optymalnego połączenia osiągów i wydajności. Algorytmy kontroli pojazdu monitorują poziom energii akumulatora i aktualny scenariusz jazdy – na przykład, czy w chwili obecnej podróż odbywa się autostradą – aby zdecydować, czy aktywować silnik spalinowy w celu wydłużenia zasięgu.

·         Tryb EV Teraz priorytetowo traktuje wykorzystanie zmagazynowanej energii w celu bezemisyjnej jazdy, dezaktywując silnik spalinowy, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie minimalny zakres, potrzebny do dalszej podróży.

·         Tryb EV Później nadaje priorytet generatorowi prądu i wykorzystuje ładowanie regeneracyjne, aby najskuteczniej utrzymać aktualny stan akumulatora, gotowy do późniejszego użycia wyłącznie w trybie elektrycznym.

·         Tryb EV Ładowanie wykorzystuje generator prądu do zasilania pojazdu i doładowania akumulatora, gdy tryb EV Teraz będzie potrzebny w dalszej części podróży np. do wjazdu do strefy niskiej emisji.

Kierowcy mogą również wybrać stopień odzysku energii i wspomagania hamowania, zapewniany przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low na dźwigni zmiany biegów.

W połączeniu ze standardowym modemem pokładowym FordPass Connect, aplikacja mobilna FordPass umożliwia kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu. Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która umożliwi właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwe zlokalizowanie, nawigację i opłacenie ładowania. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania o szerokim zasięgu w całej Europie. Nowa aplikacja zapewni użytkownikom samochodów Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktów ładowania w 30 krajach. Klienci będą mogli bezproblemowo korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, inicjując i płacąc za te usługi z jednego konta, aby uprościć obsługę.