Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowy Citroën C3 to pierwszy z linii trzech samochodów przeznaczonych na rynki całego świata, opracowanych i produkowanych w Indiach i Ameryce Południowej. Nowy C3 to pierwszy model powstały w ramach programu „C Cubed”. Program opiera się na trzech filarach: stworzeniu konkurencyjnej oferty wyrazistych stylistycznie samochodów w najważniejszych segmentach rynku,  o wysokim poziomie komfortu typowym dla Citroëna i dostosowanych do specyfiki krajów, dla których są przeznaczone.

Kompaktowy C3 pomimo iż mierzy niespełna 4 m długości, stylistycznie nawiązuje do segmentu SUV. Wysoka, masywna sylwetka, przednie i tylne osłony podwozia plus 180mm prześwitu sugeruje iż jest to auto mocniejsze od konkurencji. Kąt natarcia z przodu i zejścia z tyłu między podłożem a zwisem samochodu został starannie przeanalizowany, a kształt nadwozia zmieniony, aby nie dotykało nawierzchni w przypadku dużego uskoku lub uszkodzenia nawierzchni czy też przeszkody, którą należy pokonać. To kolejne atrybuty które docenią klienci na terenach o drogach gorszej jakości, chociaż i w mieście także są to przydatne cechy.

Nowy C3 stawia na dwukolorowe nadwozie z wyraźnie oddzielonym dolnym pasem i dachem oraz bogatą ofertę kombinacji kolorów. Samochód będzie oferowany z bogatą kolekcją lakierów, dedykowaną do lokalnych rynków.

Kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem tego modelu, ma być obszerne wnętrze. Kabina może wygodnie pomieścić pięć osób, co ma duże znaczenie dla klientów z tego segmentu. Konstrukcja samochodu z rozstawem osi 2,54 m zapowiada dużą ilość miejsca w kabinie. Nowy C3 zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie najwięcej miejsca nad głową, największą szerokość kabiny na wysokości łokci w pierwszym rzędzie (średnio o 30 mm więcej od innych modeli w tym segmencie), w drugim rzędzie również (1418 mm, czyli o 15 mm więcej) i największą szerokość na wysokość ramion w obu rzędach. Bagażnik ma pojemności 315 litrów w Indiach oraz 300 litrów w Ameryce Południowej, jednymi z największych w segmencie, schowkiem w desce rozdzielczej o pojemności 1 litra, dwoma kieszeniami w drzwiach z miejscem na litrową butelkę i różne przedmioty, dwoma uchwytami na kubki oraz schowkiem w środkowym podłokietniku oraz dwoma uchwytami na kubki z tyłu, gdzie można również zamocować smartfon.

Dobór jednostek napędowych ma być dostosowana do specyfikacji lokalnych rynków sprzedaży.