Auto w Pracy

Slideshow Image

Najnowsza Fiesta, którą właśnie zaprezentował Ford, charakteryzuje się bardziej wyrazistą sylwetką i udoskonalonym pakietem systemów oraz zaawansowanymi układami napędowymi z miękką hybrydą.

Nowa Fiesta korzysta ze sprawdzonej architektury B-car Forda, zastosowanej również w kompaktowym SUV-ie, Pumie. Dzięki temu model oferuje gamę praktycznych i dopracowanych wersji nadwozia trzy- i pięciodrzwiowego, które pozwolą każdemu klientowi wybrać Fiestę z charakterem idealnie dopasowanym do jego stylu życia. Projektanci zadbali, aby każda wersja Fiesty wyróżniała się odmiennymi akcentami.

Trend i Titanium charakteryzują się szerokimi górnymi osłonami chłodnicy z wyraźnymi poziomymi listwami i chromowanymi, błyszczącymi ramkami oraz odróżniającymi je bocznymi otworami wentylacyjnymi. W wersji Titanium listwy poziome górnej osłony chłodnicy są wykończone chromem tłoczonym na gorąco, które uzupełniają chromowane ramki okien.

ST-Line, inspirowana stylem Ford Performance, prezentuje bardziej sportowy charakter i jest rozpoznawalna dzięki nowej górnej osłonie chłodnicy z głębszą kratownicą i błyszczącym czarnym wykończeniem o strukturze plastra miodu. Szerokie boczne otwory wentylacyjne są wykończone w kolorze nadwozia, a większa dolna krata wlotu powietrza do chłodnicy dodaje tej wersji autentyzmu.

Nowa Fiesta oferuje gamę, dynamicznych układów napędowych EcoBoost Hybrid, wykorzystujących technologię miękkiej hybrydy z 48 woltową instalacją elektryczną oraz silników benzynowych serii EcoBoost.

Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą, osiągający według WLTP spalanie 4,9 l/100 km i emisję CO2 111 g/km 2, jest o 5% oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy, a według danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent.

Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift, zapewniającą płynną zmianę biegów i skutecznie ograniczającą zużycie paliwa do 5,2 l/100 km.

Fiesta ST osiąga przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h dzięki 1,5 litrowemu silnikowi benzynowemu EcoBoost, rozwijającemu moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 290-320 Nm od 1600 do 4000 obr/min. Chronione patentem Forda, formowane na zimno sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz dwururowe amortyzatory przednie Tenneco zapewniają możliwość ostrzejszego pokonywania zakrętów, lepsze wyczucie zachowania nadwozia, natomiast oferowany opcjonalnie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife poprawia przyczepność i dynamikę na łukach.

Poza trybami jazdy Normal i Sport, nowa Fiesta ST dysponuje również trybem Track, który zastąpił tryb Eco. Torowy tryb Track wyłącza kontrolę trakcji i zapewnia najmniejszą ingerencję ze strony systemu ESC, pozwalając na korzystanie z poślizgu podczas jazdy po torze

W nowej Fieście szereg systemów najnowszej generacji dba o komfort i bezpieczeństwo użytkowników auta. Oferowane w standardzie reflektory LED integrują światła mijania i drogowe oraz światła do jazdy dziennej. Dostępne w wyższych wersjach wyposażenia matrycowe reflektory diodowe mogą również dostosować wiązkę światła do warunków panujących na drodze.

Kierowca nowej Fiesty może dostosować rodzaj i kolejność wyświetlania informacji systemów wspomagania jazdy i wskazówek nawigacji dzięki w pełni konfigurowalnemu zespołowi cyfrowych zegarów TFT o powierzchni 12,3 cala. W zestawie wskaźników znajduje się wybór indywidualnych ekranów, odpowiadających używanym trybom jazdy oraz oddzielny obszar, przeznaczony na informacje o wysokim priorytecie, z systemów wspomagających kierowcę.

W nowej Fieście, do pakietu zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, dodano ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd” 1. System korzysta z kamery zamontowanej za przednią szybą i z informacji systemu nawigacji, aby ostrzec kierowcę dźwiękiem i alertem wizualnym, jeśli nieuważnie przejedzie on obok dwóch znaków „zakazu wjazdu” przed wjazdem na autostradę lub drogę ekspresową.

Inne, dostępne opcjonalnie, zaawansowane systemy, takie jak: Adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o funkcję Stop & Go i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości 1, pozwalają utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. W wersjach wyposażonych w skrzynię Powershift, system umożliwia całkowite zatrzymanie Fiesty w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca.

System wspomagający parkowanie Active Park Assist 1, ułatwiający poruszanie się w przestrzeni miejskiej, wykrywa odpowiednio duże przestrzenie do zaparkowania i sterując układem kierowniczym pomaga wprowadzić samochód na równoległe lub prostopadłe miejsce parkingowe, podczas gdy kierowca obsługuje tylko pedał przyspieszenia i hamulca oraz wybór biegów.

Dzięki zaawansowanym funkcjom łączności sieciowej, nowi właściciele Fiesty będą mogli cieszyć się większą swobodą korzystania z samochodu. Montowany standardowo modem FordPass Connect 3 pozwala na zdalne sterowanie wybranymi wygodnymi funkcjami za pomocą aplikacji FordPass. Klienci mogą korzystać ze zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego zapłonu silnika 5 (w wersjach z siedmiobiegową przekładnią automatyczną), lokalizatora pojazdu, funkcji statusu pojazdu, która informuje między innymi o poziomie paliwa, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Dzięki skomunikowaniu nowa Fiesta zyskała również aktualizacje Live Traffic dla dostępnego w opcji systemu nawigacji oraz system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze 1, który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.