Auto w Pracy

Slideshow Image

Dzisiaj KIA zaprezentowała europejską wersję Sportage. Nowy SUV marki ma przyciągnąć klientów atrakcyjną sylwetką i eleganckim wnętrzem, godnym klasy premium. Design ma być mocną stroną auta. Odważnie poprowadzone linie podkreślają jego dynamiczny charakter. Łączenie krzywizn z gładkimi powierzchniami wpisuje się z nową filozofią designu marki - „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”.

Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED. Czarny dach – kolejna nowość w europejskiej wersji Sportage – podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, dodatkowo podkreślającym sportowy charakter samochodu.

Wyraźnie zaznaczone boczne linie nadwozia podkreślają jego szerokość i spotykają się z tyłu ze smukłymi niczym brzytwa światłami do jazdy dziennej, które zdają się wcinać w nadwozie z niezwykłą precyzją. Łączą się one w pas, który przebiega nad nowym logo marki Kia. Design tylnych świateł sprawia, że nowy Sportage widziany od tyłu wygląda na znacznie szerszy niż jest w rzeczywistości.

Pokazany dziś samochód został specjalnie zaprojektowany na europejski rynek. Do naszych dróg i upodobań Europejczyków dobrano rozmiary auta, rozstaw osi, a także pojemność bagażnika, która znacznie wzrosła. Dla Europy dopracowano ofertę hybrydowych układów napędowych, które przyczyniają się do radykalnej redukcji emisji i do zmniejszenia zużycia paliwa.

Zaawansowana technologicznie odmiana hybrydowa typu plug-in (PHEV), to kolejna nowość w europejskiej gamie najpopularniejszego SUV-a marki Kia. Sportage PHEV jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM. Nowy Sportage PHEV może poruszać się bezemisyjnie, wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a jego zasięg na energii elektrycznej wystarcza do zaspokojenia większości codziennych podróży z domu do pracy lub na codzienne zakupy.

Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM. Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również bardzo wydajną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM.

W nowym Sportage debiutują liczne rozwiązania technologiczne, dzięki którym popularny SUV gwarantuje dynamiczne właściwości jezdne. Dzięki kontroli pracy amortyzatorów w czasie rzeczywistym, elektronicznie sterowane zawieszenie nowej generacji (ECS) oferuje znakomity komfort tłumienia nierówności i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy tryb jazdy w terenie ma poprawić możliwości poruszania się pojazdu na bezdrożach.

Wnętrze wykonane z miękkich w dotyku materiałów i obfituje w innowacyjne technologie. W kabinie nowego Sportage uwagę zwracają pięknie rzeźbiony, zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym oraz otwory wentylacyjne, które wykonano z ogromną dbałością o detale. Zakrzywiony wyświetlacz sprawia, że deska rozdzielcza nowego Sportage wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości.

Wymiary nadwozia nowego Sportage w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm. Dzięki takim wymiarom zewnętrznym kabina europejskiego Sportage 5-tej generacji oferuje bardzo dużo miejsca na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów (VDA). Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.

Sprzedaż nowej Kia Sportage rozpocznie się jeszcze w tym roku.