Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowa hybrydowa Honda HR-V e:HEV pod koniec 2021 roku trafi do pierwszych polskich klientów. Stworzony od podstaw przez Hondę układ i-MMD zapewni najnowszemu SUV’owi marki charakterystykę jazdy zbliżoną do aut elektrycznych i niespotykaną dotychczas oszczędność paliwa. System sprawdzi się w szczególności w warunkach miejskich. Rozwiązania technologiczne w nowej HR-V e:HEV bazują na 20 latach doświadczeń marki w produkcji napędów hybrydowych.

W nowej Hondzie HR-V e:HEV dwa kompaktowe, wydajne silniki elektryczne, współpracują z 1,5-litrową jednostką benzynową i-VTEC. Moc układu to 96 kW (131 KM). Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm. Głównym wyróżnikiem układu i-MMD w nowej Hondzie HR-V e:HEV jest przeniesienie napędu na koła wprost z jednego z silników elektrycznych. Jednostka benzynowa pełni rolę wspomagającą. Efektem takiego rozwiązania jest natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu. W prowadzeniu nowy HR-V e:HEV przypomina więc auta w pełni elektryczne. Pod względem ekonomiki hybryda typu i-MMD oferuje najwięcej korzyści podczas jazdy miejskiej. Na krótkich trasach w mieście silnik elektryczny może być używany bez udziału jednostki benzynowej nawet przez ponad 80% czasu.

Napęd w nowym SUV Hondy może działać w trzech różnych trybach, które przełączają się automatycznie, w zależności od warunków i stylu jazdy. Podczas poruszania się z niskimi i średnimi prędkościami HR-V e:HEV może korzystać jedynie z silnika elektrycznego. Przejście w tryb hybrydowy następuje, gdy styl jazdy wymaga wysokiego momentu obrotowego. Podczas jazdy na trasie, ze stałymi wyższymi prędkościami, napęd przejmuje silnik benzynowy. Wówczas pracuje jedynie w optymalnym dla niego zakresie obrotów – kiedy jego sprawność cieplna jest najwyższa, a spalanie najniższe.