Auto w Pracy

Slideshow Image

KIA EV6 otwiera nowy kierunek w projektowaniu samochodów przez tą markę. Zapewnia duży zasięg, bezemisyjną jazdę, ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V i nowatorską stylistykę w segmencie crossoverów i SUV-ów. EV6 to pierwszy samochód marki Kia skonstruowany na nowej platformie zaprojektowanej na potrzeby aut z napędem elektrycznym i wyposażonych w akumulator (pojazdów typu BEV).

Inspirowana crossoverami sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, smukła i aerodynamiczna. Główna boczna linia nadwozia biegnie wzdłuż dolnej części drzwi i wygina się ku górze w kierunku nadkoli, aby wizualnie wydłużyć sylwetkę samochodu. Nachylony pod dużym kątem słupek C zaprojektowano tak po części w celu uzyskania jak najlepszej aerodynamiki nadwozia. Słupek ten ma błyszczący element w czarnym kolorze, który optycznie przedłuża powierzchnię szyb. Na przedłużeniu dachu znajduje się spory spojler, który kieruje strumień powietrza  w stronę drugiego spojlera,  uformowanego przez oryginalne tylne światła EV6. Kompaktowe wymiary zewnętrzne auta przy rozstawie osi, wynoszącym aż 2.900 mm, sprawiają iż wnętrze zaskakuje przestronnością. To m.in. dzięki niemu w kabinie EV6 jest tyle miejsca, co w SUV-ach o klasę większych. Jednym z wielu nowoczesnych elementów kabiny, który natychmiast przykuwa uwagę jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego. Prosta forma szerokiego ekranu i deski rozdzielczej dodaje wnętrzu przestronności.

Nowe fotele z funkcją relaksacji dzięki lekkiej konstrukcji są smukłe, komfortowe, oferują nowoczesny design i są pokryte nowatorskim, atrakcyjnym wizualnie i wytrzymałym materiałem, który otrzymano z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Do ich wyprodukowania zużywa się 111 plastikowych butelek.

EV6 ma funkcjonalnie urządzone wnętrze z mnóstwem praktycznych schowków. Bagażnik w tylnej części liczy 520 litrów pojemności (VDA). Po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1.300 litrów. Samochód jest również wyposażony w praktyczny, zamykany schowek pod przednią pokrywą, który w modelach z napędem na tylną oś ma pojemność 52 litry, natomiast w EV6 wyposażonym w napęd na cztery koła – 20 litrów. Łącznie EV6 może oferować aż 572 l pojemności.

Auto jest zasilane wyłącznie energią elektryczną i oferuje do wyboru wielu konfiguracji układu napędowego o dużym zasięgu i zerowej emisji. Możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V oznacza znaczące skrócenie czasu ładowania. Akumulator EV6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut, lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).

EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). Kia EV6 AWD zapewnia znakomitą dynamikę nawet w trudnych warunkach.

 

EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi.

 

Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 173 kW (235 KM), które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 125 kW (170 KM), napędzający tylne koła.

 

EV6 to również pierwszy model typu BEV skonstruowany na nowej modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform). EV6 jest początkiem średnio- i długoterminowej strategii dotyczącej samochodów typu BEV, aut hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych (HEV), które do 2030 roku mają stanowić 40% całkowitej sprzedaży marki Kia. To oznacza ich roczną sprzedaż na poziomie około 1,6 miliona egzemplarzy. Do tego czasu udział modeli typu BEV w sprzedaży wzrośnie do 880.000 sztuk, co sprawi, że Kia stanie się światowym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych. EV6 to pierwszy z 11 nowych modeli typu BEV, które Kia zaprezentuje do 2026 roku. Siedem z nich zostanie skonstruowanych na platformie E-GMP, a cztery z wykorzystaniem płyt podłogowych istniejących modeli.