Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Rok 2021 Dacia zaczęła mocnym akcentem. Polska prezentacja nowego Sandero  zapowiad kontynuacje rynkowego sukcesu tego modelu. Linia nadwozia, dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu, i antenie umieszczonej na jego krańcu  nabrała lekkości. Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają Nowemu Sandero mocną osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Prześwit pozostał taki sam (133 mm z obciążeniem), ale dzięki większemu rozstawowi kół, które idealnie wypełniają całe nadkola, Nowe Sandero wydaje się niższe i bardziej stabilne.  Ciekawą opcją są 15” koła Flexwheel, których dopracowane kołpaki przypominają do złudzenia aluminiowe obręcze. Prawdziwe aluminiowe obręcze kół są także dostępne w rozmiarze 16”.

Z przodu i z tyłu pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz sygnował modele Dacii. Zarówno z przodu, jak i tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużeniem są diody LED.

 

Nowe Sandero dostępne będzie także w wersji Stepway.  Sandero Stepway najłatwiej rozpoznać z przodu po innej, bardziej wypukłej masce z mocniejszymi przetłoczeniami, chromowanym logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyrazistych listwach nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Takie rozwiązanie pozwala zachować kolor pomimo zarysowań, jakie mogą się przytrafić w codziennej eksploatacji. Nowe Sandero Stepway ma typowe cechy crossovera: większy prześwit 174 mm (+41 mm w porównaniu do Sandero, m.in. dzięki większym kołom), relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą.

 

Warto zwrócić uwagę na relingi dachowe Sandero Stepway są nie tylko estetyczne, ale i modułowe, choć nie widać tego na pierwszy rzut oka. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kg - takiej samej jak tradycyjnych relingów. Pomysłowy system to patent Dacii.

 

Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan dysponują trzema pełnowymiarowymi miejscami z tyłu, kanapą składaną w układzie 1/3-2/3 (zależnie od wersji) i dużym rodzinnym bagażnikiem. W Sandero bagażnik ma pojemność 328 l (310 + 18 l). Posiada - zależnie od wersji - wyjmowaną podłogę oraz zdalnie odblokowywaną klapę za pomocą przycisku w kluczyku lub na karcie hands-free. Jeśli chodzi o schowki, ich łączna pojemność może sięgać 21 l (+ 2,5 l). Oferta obejmuje m.in. schowek pod środkowym podłokietnikiem (1,4 l), kieszenie w przednich drzwiach i kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli.

 

Nowe Sandero będzie oferowane z 3 cylindrowymi silnikami benzynowymi spełniającymi normy Euro 6D-Full, która zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 r.

•             SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway): 3-cylindrowy, wolnossący, o pojemności 1,0 l, podstawowy silnik współpracujący z 5-biegową skrzynią mechaniczną,

•             TCe 90: 3-cylindrowy, turbodoładowany, o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną skrzynią typu CVT.

•             TCe 100 LPG: nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany, dwupaliwowy (benzyna/LPG) silnik o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

 

Ceny Nowego Sandero zaczynają się już od 40 900 zł (wersja Access, silnik SCe 65), a Nowego Sandero Stepway od 53 400 zł (wersja Stepway Essential, silnik TCe 90). Modele są już dostępne w salonach Dacii w Polsce.