Auto w Pracy

Slideshow Image

Lexus LC Aviation to projekt inspirowany lotnictwem i światem przyrody. Inżynierowie skupili się na właściwościach aerodynamicznych auta, a w pracach pomógł im pilot akrobacyjny Yoshihide Muroya. Efektem tej współpracy jest szerokie, stałe skrzydło, które zastąpiło automatycznie wysuwany spojler. Jego charakterystycznym elementem są skierowane w dół pionowe płetwy po obu stronach. Elementy przypominają odwrócone winglety stosowane w wielu współczesnych samolotach. Spojler jest wykonany z włókna węglowego, by ograniczyć jego masę do minimum. Z karbonu zrobiony jest również dach auta. Limitowany model – podobnie jak inne egzemplarze LC – powstaje w japońskiej fabryce Motomachi. Tej samej, w której Lexus budował słynnego LFA.

Limitowana wersję najłatwiej rozpoznamy po stałym spojlerze, ale są także i inne elementy zarezerowane dla tego modelu. Atrapę chłodnicy, przednie oraz tylne światła otaczają wstawki w czarnym kolorze. Czarne są również 5-ramienne, 21-calowe felgi z kutego aluminium. Samochód jest dostępny w trzech kolorach – czarnym, srebrnym Sonic Silver oraz białym Nova Glass Flakes.

Wnętrze LC Aviation również zwraca uwagę. Jest wykończone Alcantarą, którą znajdziemy na kierownicy, drążku skrzyni biegów, boczkach drzwi czy konsoli centralnej. Ciemną tapicerkę przełamują jasnobrązowe wstawki i przeszycia. O limitowanym charakterze auta informują specjalne nakładki z włókna węglowego na progach.

Na japoński rynek trafi tylko 70 egzemplarzy Lexusa LC w wersji Aviation. Samochód zadebiutuje w salonach 6 stycznia 2021 roku. Limitowane coupé będzie dostępne w dwóch wersjach – LC 500 z około 470-konną, wolnossącą V-ósemką 5.0 i LC 500h z napędem hybrydowym o mocy 359 KM, który bazuje na V-szóstce. Cena samochodu zaczyna się od 15 000 000 jenów za wersję LC 500, czyli około 568 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. W tej kwocie auto otrzymuje m.in. tylny mechanizm różnicowy Torsen czy wyświetlacz HUD.