Auto w Pracy

Slideshow Image

BMW Group przewiduje, że w przyszłości dostępne będą różne alternatywne typy układów napędowych. Nie ma bowiem pojedynczego rozwiązania, które obejmowałoby pełne spektrum potrzeb klientów w zakresie mobilności na całym świecie. Pojazdy napędzane wodorem stanowią ważną alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych. Różnorodność technologii napędu zelektryfikowanego – obejmujących między innymi napęd hybrydowy typu plug-in – podkreśla zaangażowanie BMW Group w dążenie do mobilności o zerowej emisji w ramach dobrze przemyślanej strategii.

BMW i Hydrogen NEXT pokazuje, że nową technologię można pomyślnie wdrożyć w dynamicznym modelu takim jak BMW X5. Dzięki niewielkim modyfikacjom stylistycznym już na pierwszy rzut oka można je zidentyfikować jako model z rodziny zelektryfikowanych BMW. Pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) pozwalają uzyskać nieograniczoną mobilność bez emisji CO2 oraz analogiczne właściwości jezdne jak pojazdy konwencjonalne – czas tankowania poniżej czterech minut, duży zasięg, bezkompromisowy komfort, możliwość holowania i niewielka zależność od warunków klimatycznych oznaczająca długi zasięg zarówno latem, jak i zimą. Aby użytkownicy mogli korzystać z tych zalet, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura do ładowania samochodów wodorowych. W większości krajów infrastruktura tego typu jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju.

BMW Group zademonstrowała już przydatność tej technologii w codziennej eksploatacji. W 2013 roku BMW Group i Toyota Motor Corporation połączyły siły, aby wspólnie opracować układ napędowy bazujący na technologii wodorowych ogniw paliwowych. Od lata 2015 roku w dziale badań BMW Group testowana jest niewielka flota prototypowych BMW serii 5 GT zasilanych wodorem, wyposażonych we wspólnie zaprojektowany układ napędowy z pakietem ogniw paliwowych Toyota.

W 2016 roku firmy podpisały umowę o współpracy przy rozwoju produktu. Od tamtego czasu wspólnie pracują nad kolejnymi generacjami układów napędowych wykorzystujących ogniwa paliwowe.