Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Samochody z segmentu D - prestiżowe i rentowne

Segment D, rodzinnych samochodów klasy średniej, to segment, w którym marka PEUGEOT jest obecna od dziesięcioleci. Rozpoznawalność i renoma producenta od dawna opiera się na sukcesie, jaki odniosły modele serii 4 i 5.

PEUGEOT 508, dostępny w wersji sedan i kombi.

Nowy PEUGEOT 508 idzie o krok dalej, jeżeli chodzi cechy, które wzbudziły uznanie w momencie premiery tego modelu, takie jak styl, bogate i nowoczesne wyposażenie czy dynamiczne jednostki napędowe.

Nowa osłona chłodnicy , bardziej pionowa, z umieszczonym pośrodku logo marki, stanowi widoczny ukłon pod adresem wcześniejszych modeli z serii „5”. Jest też pierwszym modelem z charakterystyczną stylistyką przedniej części nadwozia, bardziej zdecydowaną i prestiżową, która znajdzie swoją kontynuację w przyszłych modelach marki.

Zmodyfikowano pokrywę silnika, która jest teraz bardziej pozioma, dzięki czemu wszystkie trzy typy nadwozia wyraźnie kojarzą się z wyglądem legendarnej serii „5” marki. W sedanie zapewnia też lepsze proporcje pomiędzy przodem i tyłem samochodu.

W wersji sedan tył zwraca uwagę bardziej uporządkowaną bryłą, a zmieniony tylny zderzak wyraźnie odróżnia się od bagażnika, a jednocześnie lepiej pełni funkcję ochronną. Równocześnie nowy PEUGEOT 508 zyskał 38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni (to samo dotyczy wersji SW), a 22 mm na zwis tylny.

W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym; światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne, wykonane są w całości w technologii LED.

Także wnętrze nowego PEUGEOT 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu – nawigacji, klimatyzacja, radio, multimedia itp. – są bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. Wbudowany ekran dotykowy i umieszczone na nim dotykowe przyciski, pozwoliły zmniejszyć ilość przełączników na centralnej konsoli deski rozdzielczej i wygospodarować w niej miejsce na nowy zamykany schowek.

Dodatkowy wyświetlacz (Head-Up Display), na wysuwanej przyciemnianej płytce, na wysokości wzroku kierowcy podaje, wyświetlane w czytelnych kolorach, informacje i wskazówki dotyczące prowadzenia pojazdu.

Z elementów wyposażenia wymieńmy tylko system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka, automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją ruszania na wzniesieniu (Hill Assist), elektronicznie przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł drogowych na światła mijania, czujnik spadku ciśnienia w oponach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację czterostrefową, system HiFi sygnowany przez JBL …

Do wszystkich tych elementów wyposażenia dołączyły dwa nowe: system kontroli martwego pola w lusterkach i kamera cofania, z której kolorowy obraz jest wyświetlany na ekranie dotykowym.

PEUGEOT 508 jest wyposażona w benzynowe i wysokoprężne jednostki najnowszej generacji.

Silnik benzynowy 1.6 THP 165 S&S, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z nową automatyczną 6-biegową skrzynią biegów EAT6.

Dostępne silniki wysokoprężne:

  • 1.6 e-HDi 115, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Ta bardzo ekonomiczna jednostka napędowa, charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 109 g/km.
  • 2.0 HDi 140, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6-przełożeniach.
  • 2.0 HDi 160, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6-przełożeniach.
  • 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie zaledwie 105 g  /km tak w wersji sedan, jak i SW. Silnik ten jest najlepszą tego typu propozycją w segmencie D przy oferowanym poziomie mocy.
  • 2.0 BlueHDi 180 EAT6 w wersji sedan  zapewnia emisję CO2 na poziomie 111 g /km, co stanowi jeden z najlepszych kompromisów jeżeli chodzi stosunek mocy do zużycia paliwa w tym segmencie. Automatyczna skrzynia biegów najnowszej generacji EAT6, opracowana przez Grupę PSA, przyczynia się do zapewnienia wyjątkowej przyjemności z jazdy, a także obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

Cena od 81000zł

Inne artykuły:

Peugeot 508 RXH juz w sprzedazy