Auto w Pracy

Slideshow Image

Golf GTI w wersji TCR wzoruje się na wyścigowym odpowiedniku, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego po upływie zaledwie 5,6 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.

 

Golf GTI TCR jest jeszcze bardziej ekskluzywny niż Golf GTI w wersji Performance (który dysponuje mocą 180 kW/245 KM). Samochód wyposażono standardowo w takie elementy jak system monitorowania przestrzeni przed pojazdem Front Assist, cyfrowy wyświetlacz zegarów Active info Display i w pełni LED-owe reflektory. Standardowe wyposażenie obejmuje również mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu ze specjalną tkaniną z mikrofibry, pasy bezpieczeństwa z czerwoną obwódką oraz sportową kierownicę. Podobnie jak w wersji wyścigowej, jej skóra jest perforowana na pozycjach godziny trzeciej i dziewiątej oraz ma znacznik na godzinie dwunastej.

Nowy Golf GTI TCR wyróżnia się także 18-calowymi obręczami kół Belvedere (lub alternatywnie 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich – Milton Keynes), czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych, poszerzonymi progami, przednim splitterem, spojlerem dachowym TCR i dyfuzorem z tyłu. Drogowa wersja wyścigówki przykuwa wzrok nawet zanim kierowca usiądzie za kierownicą. Logo TCR jest wyświetlane na ziemi po otwarciu przednich drzwi.

Dla Golfa GTI TCR oferowanych jest szereg opcji, m.in. pakiety z większymi kołami, które dodatkowo wyróżniają samochód.

Właśnie pakiet zawierający, między innymi, 19-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich pozwala na zwiększenie prędkości maksymalnej auta do 260 km/h. Dostępne są dwa, pierwszy (dostępny w cenie 9.880 zł) obejmuje 19-calowe obręcze kół Reifnitz z oponami w rozmiarze 235/35 R 19, zwiększenie prędkości maksymalnej, sportową wersję amortyzatorów, które obniżają Golfa o 20 mm i adaptacyjne zawieszenie DCC. Drugi pakiet (13.390 zł) obejmuje 19-calowe obręcze Pretoria z oponami sportowymi przystosowanymi do wyścigów (tzw. semi-slick) w rozmiarze 235/35 R 19. Pakiet obejmuje również podniesienie prędkości maksymalnej, zawieszenie obniżone o 20 mm i układ DCC. Pakiet ten zawiera dodatkowe blokady antykradzieżowe dla kół.

 

Cena Golfa GTI TCR w Polsce rozpoczyna się od 153.590 zł.