Auto w Pracy

Slideshow Image

Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie. Nowy wariant linii modelowych Boxster i Cayman łączy 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser z wyjątkowo emocjonującymi wrażeniami z jazdy Porsche. Charakter odmiany „T” podkreśla rozbudowana specyfikacja wyposażenia, obejmująca 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm – po raz pierwszy w tej gamie modelowej oferowane w zestawieniu z 2-litrową jednostką turbo, a także skrócony drążek zmiany biegów z czerwonym oznaczeniem rozkładu przełożeń oraz pakiet Sport Chrono. 718 T występuje wyłącznie z bazowym silnikiem. Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną oraz układem Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na życzenie dostępna jest także dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Moduł Porsche Communication Management (PCM) zastąpiono pojemnym schowkiem, chociaż nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu inforozrywki, mogą zamówić go bez dopłaty. W sumie zabiegi te pozwoliły zrównoważyć przyrost masy własnej spowodowany instalacją filtra cząstek stałych dla silników benzynowych (GPF).

Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg zdecydowanie sportowych dodatków: poręczna, 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem zapewnia wyjątkowo pewny chwyt. Czarne tarcze wskaźników zdobi logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.

Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 220 kW (300 KM) zapewnia Porsche 718 T doskonałe przyspieszenia i rozkręca się do 7500 obr./min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń. Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy. 

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Rezultat: przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT.