Auto w Pracy

Slideshow Image

Na japoński rynek wchodzi nowy hatchback Corolla Sport. To japońska wersja europejskiego Aurisa.

Auto zostało zbudowane na platformie TNGA, która przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości i większej sztywności nadwozia. We wnętrzu tablica rozdzielcza została umieszczona niżej niż w poprzednim modelu, a pomiędzy nowocześnie wyglądającymi zegarami znalazł się kolorowy ekran TFT komputera pokładowego o średnicy aż 7 cali. Nowością w wyposażeniu wnętrza są także nowo opracowane, sportowe fotele, zapewniające lepsze trzymanie boczne.  Sport to pierwszy samochód połączony w sieci (connected car), w którym automatyczna wymiana informacji w chmurze pozwala dostarczać nowe usługi zwiększające bezpieczeństwo, komfort i wygodę użytkowania auta. Japoński Auris jest także standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który został rozbudowany o nowego asystenta pasa ruchu Lane Tracing Assist, układ zapobiegający zderzeniom z rowerzystami oraz ochronę pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.

 

 

Japońscy kierowcy mają do wyboru dwa napędy – układ hybrydowy czwartej generacji z silnikiem 2ZR-FXE o pojemności 1,8 l, dostarczający łączną moc 122 KM, lub silnik 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zapewniający maksymalną moc 116 KM. Niezależnie od wyboru napędu, Corolla Sport jest wyposażona w 10-stopniową sportową, automatyczną skrzynię sekwencyjną. 

Hatchback Corolla Sport ma zawieszenie dwuwahaczowe z tyłu i kolumny MacPhersona przy przednich kołach. Nowe amortyzatory przeszły 600 testów z różnymi kombinacjami olejów i części, dzięki czemu udało się uzyskać wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie. Corolla Sport to pierwszy samochód Toyoty z przednim napędem i silnikiem z przodu, w którym zastosowano system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów (Linear-solenoid-type AVS), który natychmiast dostosowuje siłę tłumienia do nawierzchni i warunków jazdy dla każdego koła z osobna.

Corolla Sport przeznaczona na japoński rynek jest produkowana w fabryce Tsutsumi niedaleko siedziby głównej firmy w Toyota City. Marka zamierza sprzedawać w Japonii 2300 egzemplarzy tego modelu miesięcznie.