Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Na europejskim rynku dotąd był dostępny tylko jeden model – Yaris GRMN, jednak z zapowiedzi Toyoty wynika, że na tym jednym hot hatchu się nie skończy. Czy tym kolejnym modelem w Europie będzie Toyota 86 GR Sport,  która właśnie trafia na rynek japoński?

 

Toyota 86 GR Sport, czyli usportowiona wersja GT86. Model jest prezentowany jako sportowy samochód do codziennej jazdy. Auto otrzymało przedni spojler, aerodynamiczne listwy progowe i 17-calowe felgi aluminiowe wykończone na czarno. Przy kołach zamontowano także hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami. 86 GR Sport dostępny jest w trzech kolorach – Crystal Black Silica, Crystal White Pearl i Pure Red. We wnętrzu znalazła się mniejsza kierownica pokryta skórą ze srebrnymi przeszyciami i logo GR. Znaczek GR pojawił się także na przycisku startu i na tablicy rozdzielczej.  Samochód jest napędzany seryjnym, 2-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 206 KM (152 kW) i momencie obrotowym 212 Nm. Współpracuje z nim 6-stoniowa manualna skrzynia biegów lub opcjonalny automat o 6 przełożeniach. Toyota 86 GT Sport kosztuje równowartość 34 140 dolarów.

 

Razem z nowym modelem Toyota wprowadziła na rynek części do tuningu GR Parts, które można dokupić do seryjnego GT86. Katalog obejmuje przedni i tylny spojler, dwa zestawy kół, wzmocnienie układu kierowniczego i tylnego zawieszenia oraz mniejszą kierownicę. Jedną z ciekawszych opcji jest limitowana edycja systemu multimedialnego z nawigacją GPS z rozwiązaniami przydatnymi na torze.

 

Toyota GT86 zadebiutowała na rynku w 2012 roku, a w 2017 roku została poddana faceliftingowi. Auto otrzymało sztywniejsze nadwozie, lepsze zawieszenie, unowocześnione wnętrze oraz lekko zmienione nadwozie, w tym światła LED. Nowością jest także tryb jazdy sportowej Track, który pozwala wyciskać z auta maksymalne osiągi bez konieczności wyłączania elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji. GT86 jest ulubionym modelem drifterów ze względu na tylny napęd i świetne wyważenie. Coupe Toyoty rozpędza się do setki w 7,6 s z manualną skrzynią biegów i 8,2 s z automatem.